کد خبر: ۱۳۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
حزب الله لبنان اخبار منتشر شده مبنی بر انجام حمله اسرائیل به پایگاه نیروهای ایرانی در حومه جنوبی حلب و نیز جنوب سوریه را تکذیب کرد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرد، اعلام کرد، آنچه برخی سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی و افراد شورشی سوری منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه حمله‌ای اسرائیلی در حومه جنوبی حلب یا جنوب سوریه رخ داده، عاری از صحت است.

بخش رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله لبنان اخبار منتشر شده مبنی بر حمله هوایی به مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در دیر الزور و حومه آن را هم تکذیب کرد.

در این راستا منابع موثق اظهار داشتند، آنچه رسانه‌های اسرائیلی درباره حمله هوایی اسرائیل به حومه جنوبی حلب منتشر می‌کنند، صحت ندارد.

عمار اسد، نماینده و نایب رئیس کمیسیون روابط بین‌الملل در پارلمان سوریه در تماس با اسپوتنیک، وقوع هر گونه بمباران اسرائیلی در حلب را تکذیب کرد.

وی گفت: هیچ حمله‌ای رخ نداده و این اخبار دروغین و اقدامی تحریک‌آمیز از جانب گروه‌های تروریستی است.

سردبیر روزنامه تشرین سوریه نیز این اخبار را تکذیب کرد.

 شبکه المیادین نیز اعلام کرد، انتشار این اخبار برای بالا بردن روحیه تروریست‌ها بعد از ناامیدی ناشی از شکست تجاوز سه‌گانه به سوریه صبح روز شنبه است.

منابع میدانی گفتند، اتصال سیم‌های برق در جبل عزان در حومه حلب منجر به ایجاد نوری شدید شد که انتشار چنین شایعاتی را به دنبال داشت.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری از صدای انفجار مهیبی در داخل منطقه حومه‌ای در جنوب حلب که تحت کنترل دولت سوریه است، خبر داده بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه هنوز علت انفجار یا هدف آن را مشخص نکرده و صحت اینکه این حادثه ناشی از انفجار یا بمباران هوایی بوده، تایید نشده است.

منابع محلی مدعی شده بودند، شب گذشته انفجار مهیبی در پایگاه وابسته به نیروهای هم‌پیمان نظام سوریه که شامل نیروهای ایرانی بود، رخ داده است.

به ادعای منابع محلی، این انفجار در پایگاه جبل عزان در حومه جنوبی حلب رخ داده است.

هنوز علت انفجار نامشخص است.

جبل عزان از مهمترین پایگاه‌هایی است که نیروهای ایرانی و مبارزان شیعه که در کنار نظام اسد می‌جنگند، در آنجا مستقر هستند.

این در حالی است که آمریکا صبح روز گذشته با مشارکت انگلیس و فرانسه مواضع نظامی ارتش سوریه را مورد هدف حملات هوایی قرار داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین