کد خبر: ۱۳۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
پس از شکست مذاکرات میان هیات تحریرالشام و جبهه آزادی‌بخش سوریه، از گروه‌های مخالف، برای چهارمین بار پیاپی در دو ماه اخیر، درگیری‌ها میان آنها دوباره آغاز شد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، مذاکرات میان هیات تحریرالشام و جبهه آزادی‌بخش سوریه برای چهارمین بار پیاپی در طول دو ماه درگیری‌های مستمر میان آنها در حومه ادلب و حلب شکست خورد.

فیلق الشام به درخواست ترکیه مذاکرات میان دو طرف را آغاز کرده تا درگیری‌ها متوقف شوند و اتوبوس‌های حامل شبه‌نظامیان غوطه شرقی اجازه یابند آنها را به مناطق توافق شده منتقل کنند.

برخی منابع میدانی گزارش دادند، هیات تحریرالشام حمله به پایگاه‌های جبهه آزادی‌بخش سوریه در جنوب ادلب را آغاز کرده و کنترل برخی از روستاها و مناطق آن را به دست گرفت. همچنین تحریرالشام به شهرهای مورک در شمال حماة، خان شیخون و معرة النعمان در جنوب ادلب یورش برد.

این منابع افزودند: هیات تحریرالشام از آتش توپخانه و خودروهای زرهی‌اش برای یورش به پایگاه‌های جبهه آزادی‌بخش سوریه در جنوب ادلب استفاده کرد، همچنین برای اولین بار از عوامل انتحاری خود برای یورش به خاکریزها جبهه آزادی‌بخش در اطراف معره النعمان استفاده کرده و بمب‌هایی را در جاده حلب-دمشق برای توقف عبور و مرور در آن منفجر کرد.

خبرگزاری "اباء" وابسته به تحریر الشام از کنترل این هیات بر تعدادی از روستاهای واقع در جنوب ادلب و شهر خان شیخون، روستای تل عاس و بلندی‌های استراتژیک آن و یورش به شهر معره النعمان که شاهد جنگ چریکی میان دو طرف است، خبر داد.

هیات تحریرالشام تلاش کرد با یورش به شهر معرة النعمان، کنترل بیمارستان آن و بلندی سوق الغنم را به دست بگیرد اما با حملات توپخانه‌ای شدید جبهه آزادی‌بخش سوریه مجبور به ترک آنجا شد.

جبهه آزادی‌بخش سوریه نیز اعلام کرد، پس از حضور چند ساعته هیات تحریرالشام در شهر خان‌شیخون، کنترل مجدد شهر خان شیخون را به دست گرفت.

این جبهه معرة النعمان، حیش و وادی الضیف را مناطق نظامی اعلام کرد که شاهد درگیری‌های شدیدی با هیات تحریرالشام است و در ادامه به غیرنظامیان در خصوص نزدیک شدن به آنها هشدار داد.

برخی فعالان اعلام کردند، تمامی مسیرها در حومه غربی حلب، حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماة به دلیل درگیری‌ها میان این دو گروه مسدود بوده و اجساد کشته‌های دو طرف در این مسیرها پراکنده هستند.

به گفته این فعالان درگیری‌های امروز میان دو طرف بیش از 70 کشته و ده‌ها زخمی داشته است و برخی اطلاعات حاکی از آن است که ورود اتوبوس‌های حامل شبه‌نظامیان جیش الاسلام به ارتفاعات الزاویه به دلیل این درگیری‌ها به تعویق افتاده است.

پس از آنکه برخی میانجی‌ها برای توقف درگیری‌ها و برقراری آرامش به درگیری‌ها ورود کردند و البته همه این تلاش‌ها به دلیل اصرار هیات تحریرالشام برای حمله به شهر معرة‌ النعمان بی‌نتیجه ماندند، جبهه آزادی‌بخش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تحریرالشام پیامدهای حاصل از این پافشاری و کشته شدن نیروهایش در شمال را متحمل می‌شود و جبهه آزادی‌بخش سوریه هرگز از مسئولیتش در دفاع از خود چشم‌پوشی نخواهد کرد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز اظهار داشت: خطر بروز فاجعه انسانی جدیدی وجود دارد به همین دلیل باید در مورد سرنوشت ادلب از طریق عملیاتی سیاسی شامل خلع سلاح شبه‌نظامیان تصمیم‌گیری شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین