کد خبر: ۱۳۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
همانطور که همه مان می‌دانیم، شکر زیاد می تواند به سلولیت تبدیل شود که ظاهر خوبی برای ما نخواهد ساخت، و مهم‌تر از آن خلاصی از آن هم سخت است.
ناطقان: می‌دانم که ترک مصرف نوشابه می‌تواند خیلی سخت باشد، اما اینجا دلایلی را آورده‌ایم تا قبل از نوشیدن دوباره‌ی نوشابه، دوباره به آنها فکر کنید!

۱. کالری فراوان

برخی اوقات، هنگامی که مردم رژیم غذایی دارند، بیش از اندازه به چیزهایی که می‌خورند تمرکز می‌کنند، اما کالریهای مخفی نوشیدنی‌هایشان را فراموش میکنند، و این خیلی اشتباه است!

شیرین کننده‌های نوشابه می‌توانند به اندازه ی یک سینی دسر، شکر داشته باشد. نوشیدن روزانه‌ی تنها یک قوطی۳۳۰ میلیلیتری نوشابه، می‌تواند در یک ماه به نیم کیلو اضافه وزن تبدیل شود.

۲. پوسیدگی دندان

نوشیدن نوشابه بصورت منظم می‌تواند به پوسیدگی دندان ختم شود! به اثبات رسیده است که اسید فسفریک که این نوع نوشیدنی‌ها حاوی آن هستند، مینای دندان را میساید و باعث پوسیدگی آن خواهد شد.
۳. پوکی استخوان

مطالعات نشان داده‌اند که مقدار بالای فسفری که در نوشابه‌ها وجود دارد، جذب کلسیم در استخوان‌ها را کاهش داده، که نتیجتا احتمال شکستن استخوان‌ها حتی در کارهای عادی را در پی خواهد داشت.

۴. سردرد، میگرن، دل‌درد، اسهال و نفخ

این مشکلات، بعلاوه‌ی عوارض جانبی متعدد دیگر همگی میتوانند بخاطر آسپارتامی که در نوشابه‌های رژیمی وجود دارد بوجود بیایند. آسپارتام، جانشینی برای شکر است که بصورت مجازی کالری ندارد و تقریبا ۱۸۰ بار هم از شکر شیرین‌تر است! همچنین با توجه به صحبت‌هایی که درباره‌ی افزایش خطر ابتلا به چند نوع سرطان وجود دارد، یکی جدال‌آمیز ترین مواد غذایی محسوب می‌شود!

۵. کم آبی

شکر درون نوشابه می‌تواند باعث کم آبی شود! برای خنثی کردن نوشابه و آبرسانی دوباره به بدنتان، باید آب زیادی بنوشید که اغلب مردم این کار را فراموش می‌کنند. من حدس می‌زنم دیگر نیازی نیست به علائم و عواقب کم آبی بدن همچون خشکی پوست، دایره‌های تیره‌ی دور چشم و پیری نابهنگام اشاره کنم!

۶. سلولیت

همانطور که همه مان می‌دانیم، شکر زیاد میتواند به سلولیت تبدیل شود که ظاهر خوبی برای ما نخواهد ساخت، و مهم‌تر از آن خلاصی از آن هم سخت است.

۷. دیابت

سطح بالای قند در رژیم غذایی ما، می‌تواند به بدن ما برای تولید انسولین بیشتر از حالت نرمال جهت پردازش قند، فشار وارد کند. این اتفاق، خطر ابتلا به توسعه‌ی دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. به عقیده‌ی سازمان دیابت آمریکا،۲۳.۶ میلیون آمریکایی از این مشکل رنج میبرند.

۸. چاقی

به عقیده‌ی محققان دانشگاه علم بهداشت تگزاس، خطر ابتلا به افزایش وزن با هر نوشابه‌ای که روزانه مینوشید ۳۷٪ افزایش پیدا میکند!

۹. مشکلات کبدی و کلیوی

نوشیدن نوشابه بصورت منظم می‌تواند شما را تحت خطر ابتلا به بیماریهای کبدی و به تدریج کاهش کارکرد کلیه و تشکیل سنگ کلیه قرار دهد

۱۰. کافئین فراوان

چه باور کنید چه نه، برخی از انواع نوشابه‌ها دارای دوز بالایی از کافئین نیز هستند. کافئین بیش از اندازه می‌تواند سبب بی‌خوابی، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و مشکلات دیگری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین