کد خبر: ۱۳۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که از ممنوعیت حجاب در کشورش حمایت نمی‌کند و به آزادی عقاید باید در راستای حفظ اتحاد احترام گذاشته شود.
ناطقان: در شرایطی که جبهه‌گیری در برابر حجاب و نیز استفاده از روبنده در اروپا شدت گرفته است، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آزادی‌های مذهبی حمایت کرد تا به این وسیله اتحاد در سطح جامعه حفظ شود.

بنابر گزارش شبکه خبری «العربیه»، ماکرون در جریان کنفرانسی خبری اعلام کرد که با ممنوعیت استفاده از روسری در فرانسه موافق نیست و در پاسخ به پرسشی در همین زمینه گفت: «من به همه زنانی که روسری بر سر دارند احترام می‌گذرام و فرانسه هم باید اینچنین رفتار کند. من حامی ممنوعیت استفاده از روسری (حجاب) نیستم.»

رئیس‌جمهور فرانسه که با خبرنگاران شبکه PFM و یک سایت خبری صحبت می‌کرد گفت: «اسلام در پی ورود موجی از پناهجویان به فرانسه در این کشور رو به گسترش است. امروز شمار فرانسوی‌های مسلمان بین 4.5 تا 6 میلیون برآورد می‌شود.اسلام در فرانسه پدیده‌ای جدید است و بسیاری از شهروندان ما از اسلام می‌ترسند و من به آنها می‌گویم که آزادی عقیده باید در راستای متحد بودن ما محترم شمرده شود.»

ماکرون گفت که ترس از اسلام ناشی از رشد افراط‌گرایان و تندروهاست و اسلام واقعی به معنی افراط‌گرایی نیست.

این موضع‌گیری در شرایطی است که فرانسه نخستین کشور اروپایی بود که در آوریل سال ۲۰۱۱ استفاده از روبنده را اجرایی کرد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین