کد خبر: ۱۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف معجون چهار مغز به تناسب اندام افراد به ویژه اشخاص لاغر کمک شایانی می‌کند.
ناطقان: معجون‌ها جزو خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای هستند که در سراسر دنیا طرفداران زیادی هم دارند؛ مصرف معجون موجب افزایش انرژی بدن می‌شود.

برای بررسی خواص معجون چهار مغز و طرز تهیه آن با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
خواص معجون چهار مغز

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره خواص معجون چهار مغز اظهار کرد: این معجون برای ورزشکاران، افراد لاغر و کم‌خون بسیار مفید است؛ مصرف معجون چهار مغز نقش موثری در تناسب اندام افراد به ویژه اشخاص لاغر دارد.
مهم‌ترین ترکیبات موجود در معجون چهار مغز

وی درباره مهم‌ترین ترکیبات موجود در معجون چهار مغز بیان کرد: این معجون حاوی امگا ۳، آهن، آنتی‌اکسیدان، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فیبر، گوگرد، روی، پروتئین، انواع ویتامین‌ها مانند A ، D ، K ، C، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، اسید فولیک، سلنیوم، مس و قند‌های طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکاروز است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مقوی و انرژی‌زا بودن معجون چهار مغز گفت: مصرف این معجون به رفع بی‌اشتهایی کودکان کمک شایانی می‌کند؛ معجون چهار مغز مقوی مغز و اعصاب و تقویت‌کننده حافظه است؛ این معجون نقش موثری در پیشگیری و بهبود آلزایمر دارد.

عظمایی افزود: معجون چهار مغز خاصیت آرام‌بخشی دارد؛ این معجون به بهبود میگرن، اختلالات قلبی و عروقی و روماتیسم کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: معجون چهار مغز نقش موثری در کاهش استرس، رفع افسردگی، تنظیم سوخت و ساز بدن و پیشگیری و درمان سرطان دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه معجون چهار مغز کم‌خونی، سرفه و گلودرد را درمان می‌کند، تصریح کرد: این معجون تقویت‌کننده معده و بینایی هم است.

عظمایی اظهار کرد: معجون چهار مغز قند و فشار خون بالا را تنظیم می‌کند؛ این معجون همچنین تاثیر بسزایی در شفافیت پوست بدن به ویژه صورت، رفع ریزش مو، بهبود بیماری‌های گوارشی، افزایش قوای جنسی مردان و درمان نازایی آنها دارد.

وی یادآور شد: مصرف معجون چهار مغز موجب رفع آرتروز و پوکی استخوان می‌شود؛ این معجون برای مبتلایان به سنگ کیسه صفرا هم مفید هست.


مواد لازم برای تهیه هفت لیوان معجون چهار مغز

مغز بادام خام                       ۲۰ گرم
گردو                                       چهار عدد
پسته خام                               ۱۵ گرم
فندق خام                              ۱۰ گرم
بادام هندی خام                   ۱۰ گرم
عسل                                      سه قاشق غذاخوری
خرما                                      هفت عدد
موز                                       یک عدد
پودر نارگیل                         یک قاشق غذاخوری
آب                                       سه لیوان
کنجد                                  یک قاشق غذاخوری
زعفران                                نصف قاشق چای‌خوری
عرق بیدمشک                    یک لیوان
گلاب                                  یک لیوان
سیب                                   یک عدد
طرز تهیه معجون چهار مغز

برای تهیه مهچون چهار مغز همه مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند؛ معجون چهار مغز آماده است؛ این معجون را روزانه ۲ تا سه لیوان میل کنید؛ البته می‌توانید مغز بادام را در آب ولرم بریزید و پوست آن را بکنید سپس به همراه سایر مواد در مخلوط‌کن بریزید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین