کد خبر: ۱۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
لاوروف:
وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام اینکه مدارکی که غرب از حمله شیمیایی «دوما» ارائه می‌دهد، همگی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گرفته شده است، گفت که روابط مسکو با غرب بدتر از دوران جنگ سرد شده است.
ناطقان: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) تصریح کرد که تمامی اسناد و شواهدی که برخی کشورهای غربی در خصوص حمله شیمیایی «دوما» در «غوطه شرقی» ارائه داده‌اند، از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گرفته شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «من نمی‌توانم در ارتباط با رؤسای کشورهای دیگر بی‌ادب باشم اما رهبران آمریکا، انگلیس و فرانسه را مشاهده می‌کنید. صریحاً می‌گویم که تمامی شواهدی که آنها به آن اشاره می‌کنند بر اساس رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است».

لاوروف در گفت‌وگو با بی. بی. سی تصریح کرد که روابط فعلی روسیه با غرب بدتر از دوران جنگ سرد شده است.

اظهارات وی در میان ادعاهای «کنت وارد» سفیر آمریکا در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی مطرح شده است که گفته است، روسیه احتمالاً از محل حمله شیمیایی دوما بازدید کرده است و در آن دستکاری‌هایی صورت داده است.

لاوروف در این خصوص گفت: «می‌توانم تضمین دهم که روسیه دستکاری در این محل نکرده است».

شنبه هفته گذشته، آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین