کد خبر: ۱۳۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی مردم سوریه از طریق مهندسان صلیب سرخ و هلال احمر تامین می‌شود و همچنین یکی از مشکلات ما در مناطق جنگ زده این است که به بخشی از این مناطق دسترسی نداریم.
ناطقان: فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در نشستی خبری به همراه پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و در مورد اینکه چه اقداماتی از سوی صلیب سرخ برای کمک رسانی به مردم سوریه انجام شده است، گفت: کمک‌های ما بیشتر از طریق سازمان قانونی در سوریه یعنی هلال احمر عربی سوریه صورت می‌گیرد و بیشتر حمایت‌هایی که ما انجام دادیم در مناطق عملیاتی بوده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی آنها از طریق مهندسان صلیب سرخ و هلال احمر تامین می‌شود. توجه داشته باشید جنگی که در سوریه در جریان است بخشی از آن به خاطر آب است و کمبود آب آشامیدنی مشکلاتی را برای مردم غیرنظامی ایجاد کرده است و ما تلاش می‌کنیم که آب آشامیدنی مناسب برای مردم سوریه را تامین کنیم. علاوه بر آن مراقبت‌های بهداشتی و درمانی از مردم سوریه هم صورت می‌گیرد.

روکا در ادامه گفت: یکی از فعالیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در سوریه مربوط به اردوگاه اضطراری برای مردم است؛ به عنوان نمونه در غوطه شرقی که اخیرا درگیری‌ها بالا بود توانستیم اسکان اضطراری را برای مردم آنجا ایجاد کنیم و آنها نیز کمک‌هایی دریافت کردند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در مورد میزان کمک‌هایی که در مناطق جنگ زده سوریه انجام می‌شود، گفت: من شفاف و واضح اعلام می‌کنم به سطح و میزان کمک‌های صلیب سرخ و هلال احمر در مناطق عملیاتی افتخار می‌کنم اما مسئله این است که میزان نیازها در سوریه بسیار زیاد است. میلیون‌ها انسان در این کشور آواره شدند و باید بگویم مناطقی در سوریه وجود دارد که ما به آنها دسترسی نداریم و در چند هفته گذشته حتی برای دسترسی و تحت پوشش قرار دادن برخی از مردم باید با گروه‌های مختلفی مذاکره می‌کردیم که این زمان زیادی از ما می‌گرفت. این مسئله یکی از نگرانی‌های جدی من است چرا که مردم نیاز زیادی به کمک‌های ما دارند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا برنامه‌های مشترکی پس از حضور او در ایران میان ایران و فدراسیون بین‌المللی صورت می‌گیرد یا خیر؟ گفت: قطعا همکاری وجود دارد و برنامه اقدام مشترک با هلال احمر ایران جهت انجام اقدامات مناسب در مناطق زلزله زده اجرایی می‌شود. جمعیت هلال احمر در این مناطق اقدامات مناسبی را انجام داده‌اند اما نباید فراموش کنیم که ما متعهد هستیم که حتی یک نفر هم نباید از قلم بیفتد.

وی اضافه کرد: چندی پیش السی دبیرکل فدراسیون در ایران حضور پیدا کرده بود و در مورد برنامه اقدام مشترک توافق‌هایی صورت گرفت و من هم متعهد هستم به همه همکارانم این موضوع را ارائه کنم و گزارشی از اقدامات و برنامه‌هایی که برای مردم آسیب دیده داریم را اعلام کنم و در حال حاضر این برنامه در حال تدارک برای عملیاتی شدن است.

روکا در مورد ارزیابی جمعیت هلال احمر ایران نیز گفت: این سومین سفر من در طول سال‌های گذشته است و آنچه به وضوح شاهد آن بودم میزان بالای آموزش‌ها و آمادگی مناسب برای پاسخگویی به سوانح است همچنین آنچه باید اضافه کنم بحث تعهد جمعیت و تعهد آن در آگاهی بخشی در زمینه فعالیت‌های جوانان است. آنچه بیش از هر چیز مرا تحت تاثیر قرار داد سطح و کیفیت دغدغه‌های نمایندگان جوانان بود که در جلسه‌ای که با آنها داشتیم مطرح کردند.

در پایان نشست خبری تفاهم‌نامه‌ای میان  علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران و فرانچسکو روکا امضاء شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین