کد خبر: ۱۳۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
کمیسیون روابط خارجه در پارلمان مصر در بیانیه‌ای رسماً حمله نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را محکوم کرد.
ناطقان: به نقل از رای الیوم، این کمیسیون با محکوم کردن این حمله، اعلام کرد که مصمم است با کمیسیون‌های روابط خارجه در پارلمان‌های عربی رایزنی کرده تا دولت‌های عربی را به دست‌یابی به یک راه حلی برای این بحران که مانع از ریختن خون سوری‌ها شده و تمامیت و حاکمیت سوریه را حفظ کند، ترغیب کنند.

این کمیسیون به این مساله اشاره کرد که بیانیه‌ای را برای محکوم‌ کردن این حمله برای پارلمان‌های سه کشور ایالات متحده، انگلیس و فرانسه و همچنین پارلمان اروپا خواهد فرستاد تا این نهادها را به بازخواست دولت‌هایی که دست به این حمله زده‌اند ترغیب کرده تا مانع از تکرار این حملات شوند تا جان افراد بیگناه حفظ شده و به امنیت منطقه و صلح و امنیت منطقه‌ای و ثبات منطقه خاورمیانه لطمه وارد نشود.

کمیسیون روابط خارجه در پارلمان مصر اعلام کرد که این حمله یک پیشدستی غیر قابل توجیه بوده است، چراکه این حمله در حالی انجام شد که نتایج تحقیقات هیات حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام نشده بود که مشخص کند آیا ادعاهایی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی صحت دارد یا خیر.

این کمیسیون تاکید کرد، این حملات قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد و بر لزوم بازنگری در عملکرد سازمان ملل به ویژه منحصر بودن حق وتو برای پنج کشور تاکید دارد.

کمیسیون روابط خارجه در پارلمان مصر اعلام کرد، نادیده گرفتن صدور قطعنامه‌ای از شورای امنیت به منزله یک نقض آشکار منشور سازمان ملل است، چراکه اصل "احترام به حاکمیت کشورها" را زیر سوال می‌برد.

این کمیته بر پشتیبانی از مردم سوریه و حمایت از آنها در حقشان برای تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین