کد خبر: ۱۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
تشکیل قلب جنین اولین مرحله ای احساس مادر باردار برای ایجاد ارتباط با نوزادی است که چند ماه دیگر به دنیا خواهد آورد ، قلبی لوله ای شکل که شروع به ضربان کرده و صدای زندگی می دهد.
ناطقان: یکی از مراحل مهم رشد جنین تشکیل قلب اوست که هم زمان با این روند رشد برخی از اجزای بدن او نیز وارد مرحله ساخته شدن می شوند.



هفته ششم بارداری قلب جنین تشکیل و شروع به زدن می کند

شما در هفته ششم بارداری هستید. (چهار هفته از ابتدای بارداری)

طول جنین حدود 8 میلی متر (1/4 اینچ) است.

نخاع، که تا به حال باز بوده است، شروع به بسته شدن می کند.

سلول های خون و رگ های خونی شروع به رشد می کنند.

خون از طریق این رگ های خونی به رحم می رسد.

همچنین بخوانید : مرحله به مرحله بارداری و تمامی نکات آن

یک قلب لوله شکل تشکیل می شود و شروع به ضربان زدن می کند.

مغز شروع به تقسیم به 5 قسمت می کند.

چاله های نوری از چشم شروع به تشکیل می کنند.

سلول های دست و پا در محل خود قرار می گیرند.


زمان تشکیل قلب جنین در اوایل دوران بارداری

کودک شما در طول چند هفته اول بارداری به سرعت رشد می کند، به همین دلیل خانم ها در سه ماهه اول بارداری خیلی خسته هستند. برای کمک به رشد جنین، نیاز به استراحت زیاد، هوای آزاد، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم دارید. خوابیدن با سوتین درد سینه ها را کم می کند.
بسیاری از علائم شما مانند هفته گذشته است. برخی از خانم ها به دلیل افزایش هورمون دچار سردرد می شوند. بسیاری از خانم ها هیچ یک از این علائم را ندارند. آنها اوایل حاملگی را بدون استفراغ و یا سردرد می گذرانند. برای بسیاری از خانم این مسئله کامل نرمال است. اگر علائم حاملگی ندارید نترسید اما در صورتی که به طور ناگهانی علائم بارداری شما برطرف شد با پزشک تماس بگیرید.
در این زمان جنین از کشمش کوچکتر است. پایین در دو طرف سر دو بافت وجود دارد که گوش های او است. اگر چه اندام ها کامل نشده اند اما تمام آن ها تشکیل شده اند. قلب نیز تشکیل شده است و 25 روز بعد از بارداری شروع به زدن می کند (شش هفته بعد از آخرین پریودی). ضربان قلب نیز در حال حاضر قابل تشخیص است.
لوله عصبی شامل سه بخش می باشد که به زودی رشد کرده و تبدیل به مغز می شود. همچنین جفت نیز برای رساندن اکسیژن و موادغذایی به جنین عمل می کند. نخاع و ستون فقرات در این مرحله سریع تر از سایر نقاط بدن رشد می کنند و ظاهر آن ها شبیه دم است. با رشد جنین این قسمت ناپدید می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین