کد خبر: ۱۳۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر تداوم پیمان کاهش تولید اوپک و غیراوپک که از مازاد عرضه در بازار کاسته است، نزدیک به بالاترین قیمت سه سال گذشته ایستاد.
ناطقان: بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹ سنت کاهش نسبت به قیمت نهایی روز پنج شنبه، به ۷۳.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت کاهش، به ۶۸.۲۲ دلار در هر بشکه رسید.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که در راس آنها عربستان و روسیه قرار دارند، با هدف حذف اشباع عرضه و تقویت قیمت‌ها، از ابتدای سال ۲۰۱۷ تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

بانک سرمایه‌گذاری جفریز در گزارشی اعلام کرد سطح ذخایر تجاری نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اکنون در متوسط پنج ساله قرار دارد و برداشت از آنها با پایان یافتن دوره تعمیرات پالایشگاهی در آستانه پیک تقاضای فصلی، احتمالا تسریع می‌شود.

در نتیجه محدود شدن تدریجی عرضه، هفته جاری قیمت نفت پایه برنت به ۷۴.۷۵ دلار و وست تگزاس اینترمدیت به ۶۹.۵۶ دلار در هر بشکه صعود کردند که بالاترین رکورد از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

علاوه بر توافق کاهش تولید جهانی، قیمت نفت از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مورد حمایت قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از عواملی که تا حدودی مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است، رشد تولید نفت آمریکا است که یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۱۰.۵۴ میلیون بشکه در روز رسیده و این کشور را دومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان پس از روسیه ساخته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین