کد خبر: ۱۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان، عربستان را به نقض حقوق بشر در یمن متهم کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان اعلام کرد: بزرگترین نقض حقوق بشری که مقامات عربستان مرتکب شده‌اند شامل قتل غیرقانونی و اعدام‌ها و شکنجه و بازداشت وکلا، مسئولان حقوقی، مخالفان سیاسی، محدود کردن حق آزادی بیان از جمله در اینترنت، محروم کردن شهروندان از امکان انتخاب دولت از طریق انتخابات آزادانه، تجارت بشر و اعمال خشونت علیه زنان و تبعیض جنسی است.

در این گزارش تأکید شده است: مقامات عربستان از اوایل نوامبر گذشته نزدیک به ۲۰۰ تن از جمله مسئولان دولتی و تجار و اعضای خاندان حاکم را به بهانه تحقیقات درباره فساد بازداشت کردند و در جریان این کمپین نقض‌های زیادی صورت گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: حملات عربستان در یمن موجب کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی و آسیب رسیدن به زیرساخت یمن شده و قاتلان غیرنظامیان نیز محاکمه نشده‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین