کد خبر: ۱۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در یک هفته گذشته ۴۴ صرافی غیرمجاز پلمب و ۳۷ دلال و سوداگر جدید ارز دستگیر شدند.
ناطقان: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح امحاء کالا‌های قاچاق مکشوفه در مقر پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران به این طرح عظیم اشاره و اظهارداشت: امروز شاهد امحاء یکی از بزرگترین محموله‌های کالای قاچاق هستیم که شامل ۷۰ تن مواد آرایشی، بهداشتی و ۲۴ تن مواد خوراکی و نوشیدنی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این کالا‌ها همه به صورت قاچاق از غرب کشور وارد تهران شده و کالا‌های بهداشتی تماماً تاریخ گذشته‌اند؛ حداقل ۷ سال و حداکثر ۱۱ سال از تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است.

وی گفت: این کالا‌های تاریخ مصرف گذشته را با شگرد خاصی می‌خواستند تاریخش را عوض کنند که با تلاش مأموران پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با قاچاق کالا کشف و ضبط شدند.

سردار رحیمی گفت: با رأی مقام قضایی و نظر و حضور نماینده وزارت بهداشت، امحاء این کالا‌ها انجام خواهد شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به دستگیری ۱۰ نفر در این رابطه اشاره و بیان داشت: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه ۴.۵ میلیارد تومان است.

وی در خصوص شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است و برنامه پلیس در خصوص برخورد با کالای قاچاق اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده که مقصد بسیاری از کالا‌های خارجی و قاچاق تهران است؛ بنابراین تدبیرات ویژه‌ای را در پلیس مبارزه با قاچاق کالا انجام داده‌ایم و باید بگویم با اشراف اطلاعاتی در امر مبارزه با کالای قاچاق اقدام خواهیم کرد.

سردار رحیمی تأکید کرد: مبارزه با کالای قاچاق اولویت اولیه و اصلی پلیس پایتخت است؛ از یک سو اجرای فرامین مقام معظم رهبری و از سوی دیگر حمایت از تولیدکنندگان و کارگران عزیز ایرانی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: کالا‌های ایرانی هم کیفیت بهتری دارند و هم مطلوب‌تر هستند، از سوی دیگر قاچاق کالا هم به تولید، اشتغال و هم به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به هماهنگی بین پلیس و تعزیرات پرداخت و گفت: هماهنگی خوبی بین این دو دستگاه برقرار است؛ در بخش ارز نیز تمام قضات تعزیرات در کنار پلیس بودند و توانستیم برخورد جدی‌ای در این زمینه داشته باشیم؛ در بحث قاچاق نیز تصمیم داریم برخورد‌ها جدی‌تر شوند.

وی به عملکرد مأموران پلیس آگاهی با لباس شخصی و همچنین مأموران انتظامی در نقاط مختلف برای برخورد با سوداگران و دلالان ارز اشاره و تصریح کرد: در یک هفته گذشته بالغ بر ۴۴ صرافی غیرمجاز پلمب و ۳۸ دلال و سوداگر جدید ارز شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: پلیس با تمام قدرت و تمام توان مأموریت خود را در خصوص بازار ارز اجرا خواهد کرد؛ پیش از این جلسه‌ای در حضور دکتر سیف داشتیم و اعلام کردیم پلیس تمام قد در جهت اجرای تثبیت بازار ارز و برخورد با دلالان حضور خواهد داشت.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین