کد خبر: ۱۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
متخصص طب سنتی گفت:زوجینی که بنا بر توصیه‏‌های متخصصان طب ایرانی در کنار توصیه‏‌های یک متخصص زنان اقدام به بارداری می‏‌کنند، دوران بارداری سبک و شیرین را پشت سر می‏‌گذارد و از تهوع و استفراغ حاملگی کمتری رنج خواهد برد.
ناطقان: الهام اختری متخصص طب سنتی اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایرانی هر زوجی که قصد بارداری دارند هم مرد و هم زن برای داشتن جنینی سالم و طی کردن ایام بارداری ایمن باید بدنشان از اخلاط ناسالم پاکسازی کنند و با رعایت رژیم غذایی مناسب، تولید 4 خلط با نسبت‏‌های عادی در بدن ایجاد شود.

وی افزود: تصور کنید پدر کبد چرب گرید 2 دارد و مادر فلوکستین (داروی افسردگی) مصرف می‏‌کند، از دیدگاه طب کلاسیک برای بچه دار شدن این زوج مشکل خاصی وجود ندارد ولی طب ایرانی، نطفه را محصول هاضمه موادغذایی در بدن می‏‌دانند و سلامتی تمام اعضای بدن موجب سلامت کامل نطفه می‌شود

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: ضمن آزمایشات توصیه شده متخصص زنان برای به صحت نزدیک شدن مزاج اعضای رییسه (قلب، مغز و کبد ) باید در خصوص خوردن، آشامیدن، خوابیدن و ورزش کردن تدابیری را رعایت کنند

اختری افزود: در کل زوجینی که بنا بر توصیه‏‌های متخصصان طب ایرانی در کنار توصیه‏‌های یک متخصص زنان اقدام به بارداری می‏‌کنند، دوران بارداری سبک و شیرین را پشت سر می‏‌گذارد و از تهوع و استفراغ حاملگی کمتری رنج خواهد برد و ریسک کمتری برای افزایش وزن بیش از حد در طی حاملگی خواهند داشت و ریسک سقط کاهش می‏‌یابد.

وی گفت: با رعایت توصیه‏‌های پزشکی طب سنتی ایرانی در اکثر موارد زنان قادر خواهند بود که زایمان طبیعی را به راحتی پشت سر بگذارند و فرزندشان را از پس از تولد به میزان کافی شیر دهند. حاملگی و زایمان یک روند فیزیولژیک دارد و در صورتی که پیش از اقدام به آن شرایط مهیا شود به قوت زن منجر خواهد شد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران در پاسخ به این پرسش که چه مدتی قبل از بارداری باید اقداماتی به کار برد تا دوران حاملگی بی خطر و زایمان طبیعی سپری شود، خاطرنشان کرد: پاکسازی، به طور متوسط به حداقل 45 روز زمان احتیاج دارد (پاکسازی بدن قبل از بارداری یعنی انجام تدابیری که خون را از اخلاط مضر پاک کند) و 45 روز پس از آن هم برای داشتن رژیم صحیح نیاز است که به این ترتیب حداقل از سه ماه زمان مناسب قبل از بارداری مناسب است که اقداماتی را رعایت کرد.
برچسب ها: کبد چرب ، بارداری ، بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین