کد خبر: ۱۳۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
پیشکسوت استقلال می‌گوید عضو هیات مدیره آبی‌ها باید خودش جریمه AFC را پرداخت کند.
ناطقان: رضا رجبی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره وضعیت این تیم گفت: استقلال فصل را خوب شروع نکرد و تیم منصوریان اشکالات زیادی داشت. با حضور شفر استقلال سر و سامان گرفت. شفر حداقل کاری که کرد اشتباهات قبلی را تکرار نکرد و به بالای جدول رسید و در آسیا و حذفی نیز موفق ظاهر شد اما برای ما خیلی ناراحت کننده است که دو تیم شایسته ایرانی برابر هم قرار می‌گیرند و یک تیم حذف می‌شود. 

هر دو تیم شایسته حضور در مراحل بالای مسابقات آسیایی هستند. من فکر می کنم این دو بازی، از زیباترین بازی‌های ۱۰ سال اخیر لیگ قهرمانان آسیا باشد. طبیعتا دو تیم برای برد به میدان می‌روند و مربیان دو تیم شناخت خوبی از یکدیگر دارند. به عنوان پیشکسوت از وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنم که در طول دو سال گذشته از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی حمایت کردند. سلطانی‌فر نشان داد که با برنامه‌ریزی، صبر و نظارت در سطح کلان می‌توان باشگاه‌ها را به سمت موفقیت سوق داد.

پیشکسوت آبی‌ها درباره تمدید قرارداد شفر هم گفت: شفر قطعا باید در استقلال بماند اما نباید از او کی‌روش دیگری ساخت. با این وضعیت کنونی مالی باشگاه و فشار AFC برای پرداخت بدهی‌ها، امیدوارم بدهی به حجم بدهی‌های گذشته اضافه نشود و قرارداد شفر و دستیاران او به صورت شفاف به هواداران اعلام شود. درباره این که پول شفر قرار است از سوی اسپانسر پرداخت شود هم باید بگویم که مگر قراردادهای دیگر از کجا پرداخت می‌شود؟ همه قراردادها از سوی اسپانسر پرداخت می‌شود و این صحبت‌ها بازی با کلمات است. مبلغ خالص پرداختی به شفر و دستیاران او باید شفاف باشد.

او درباره بحث دستیاران شفر در فصل آینده لیگ برتر گفت: هر سرمربی حق دارد دستیاران خودش را انتخاب کند اما هر باشگاهی که مربی خارجی استخدام می‌کند، این حق را دارد که دستیاران بومی هم به کادر اضافه کند. ما در جمع استقلالی‌ها جوانان خوبی داریم که در استقلال بازی کردند و اکنون نیز مدارک سطح اول مربیگری دارند و هواداران نیز آنها را دوست دارند و می‌توان از حضور آنها استفاده کرد تا با کسب تجربه در آینده به درد استقلال بخورند.

وی در ادامه درباره تمدید قرارداد بازیکنان، اضافه کرد: ما در چند سال گذشته فرصت سوزی کردیم و اگر تیم پایه‌ای خوبی داشتیم، می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم. در تمام دنیا تعداد محدودی بازیکن از تیم‌های دیگر جذب می شود و اکثر بازیکنان از تیم‌های پایه اضافه می‌شوند اما در فوتبال ایران بر عکس است و شش - هفت بازیکن از تیم‌های دیگر جذب می‌شوند و دو بازیکن از تیم‌های پایه به تیم اصلی اضافه می‌شوند. ما باید به تیم‌های پایه این استعدادها به چشم سرمایه نگاه کنیم. افتخاری زحمات زیادی برای باشگاه کشیده و باید در تیم‌های پایه‌ای، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. امسال در ابتدای فصل با بازیکن ۳۴ ساله که از خارج برگشته قرارداد نزدیک ۴ میلیاردی برای دوسال بسته شده و این هزینه‌ها و قراردادهای میلیاردی بر مشکلات باشگاه اضافه می‌کند.

رجبی درباره این موضوع که برخی عقیده دارند قلعه‌نویی برای آبی‌ها حاشیه سازی می‌کند، تصریح کرد: قلعه نویی را سالیان زیادی است که می‌شناسم و اهل حاشیه‌سازی برای استقلال نیست. ما باید واقع بین باشیم و مشکلات درونی را به دیگران مرتبط نکنیم. آیا وقتی حسینی و باقری در دیدار با فولاد درگیر می‌شوند یا پژمان منتظری علیه مدیران باشگاه مصاحبه می‌کند و درباره قرارداد سرمربی اظهارنظر می‌کند یا سیدحسین حسینی با آنفالو کردن فالوورها و پست حاشیه‌ای اینستاگرام برای تیم حاشیه‌سازی می‌کند و با آنها برخورد نمی‌شود، قلعه‌نویی مقصر است؟ ما در باشگاه کمیته انضباطی نداریم که با بازیکنان و حاشیه سازها برخورد کند. باشگاهی که این ساختار ابتدایی را نداشته باشد، دچار مشکل و حاشیه می‌شود و ما نباید این حاشیه‌ها را گردن دیگران و افرادی مانند قلعه‌نویی بیندازیم. او مربی پرافتخاری در استقلال بوده و باید قدردان او باشیم و این درست نیست که او را به حاشیه‌سازی متهم کنیم.

او در پایان در واکنش به این موضوع که افتخاری اعلام کرده زمانی باید شخصا جریمه فدراسیون فوتبال آسیا را پرداخت کند گفت: من نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم اما همان‌طور که آقای زمانی باید ۵۰۰۰ دلار را پرداخت کند، پرداخت جریمه ۲۰۰ میلیونی مجتبی جباری نیز بر عهده آقای افتخاری است. البته مدیران باشگاه تصمیم گیرنده نهایی هستند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین