کد خبر: ۱۳۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
سخنگوی فراکسیون امید مجلس در واکنش به تذکر روز گذشته نماینده مردم مشهد گفت: آقای پژمان فر گفتید بنده واجبی را منکر شدم و فتوا دادم. بنده کجا واجبی را منکر شدم و فتوا دادم. شما فتوا دادید و بنده را در خانه ملت به ارتداد محکوم کردید.
ناطقان: بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی گفت: بنده دیروز درباره‌ی کلیپ برخورد مامور ارشاد با یک خانم که در فضای مجازی منتشر شد اظهار نظری داشتم. در این تذکر از آن دسته از ماموران نیروی انتظامی که برای حفاظت از شرافت و ناموس این ملت جان بر کف هستند، تشکر کردم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد:‌ آقای پژمان فر نیز گفتند بنده واجبی را منکر شدم و فتوا دادم بنده کجا این کار را کردم؟ آقای پژمان فر، شما فتوا دادید و بنده را به ارتداد محکوم کردید. شما دادگاه صحرایی تشکیل دادید در حالی که اینجا مجلس است و صدای ملت از تریبون آن باید شنیده شود. نباید نماینده‌ای را به ارتداد تهدید کرد.

وی یادآور شد: حضرت امام (ره)می‌فرمایند حفظ نظام از اوجب واجبات است. مشاهده کنید که برخوردهای اینچنینی چگونه به اعتماد ملت به نظام خدشه وارد می‌کند. "اوجب واجبات" را زیر سوال می‌برد آن وقت بنده متهم به ارتداد می‌شوم. شاید آن مامور آموزش ندیده بود و تحصیل نکرده بود اما ادبیات آقای پژمان فر بسیار خشن‌تر از رفتار آن مامور است. در حالی که دین ما دین رأفت و مهربانی است و دین خشونت نیست.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس خطاب به رئیس جلسه پرسید: آقای مطهری از شما که ملت ایران جنابعالی را فردی آزاده می‌دانند انتظار بود اخطار می‌دادید که چرا از تریبون مجلس چنین فتوایی صادر شد؟ چرا از تریبون مجلس جنین اتهامی زده می‌شود؟

پارسایی خطاب به پژمان فر گفت:‌ شاید این ادبیات در حوزه‌ی انتخابیه شما برای تهدید مخالفان و از عرصه خارج کردنشان موثر باشد اما در مجلس کاربردی ندارد. بنده ۸ سال دوشادوش رزمندگان از ناموس و شرف این کشور دفاع  کردم. آقای پژمان فر تهدید شما وحشت‌ناک‌تر و ترسناک‌تر از گلوله‌های دشمن است. بیان این تهدیدها آن هم از تریبون مجلس بسیار دردناک است.

نماینده مردم شیراز در مجلس از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواست این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

مطهری در پاسخ به تذکر پارسایی گفت: تذکر آقای پژمان فر در روز گذشته این بود که اگر کسی امر به معروف و نهی  از منکر را واجب نداند در حقیقت یک نوع انکار ضروری دین است.

وی ادامه داد: ایشان حکم کلی را اعلام کرد و گفت: " می‌دانید که حکم کلی انکار ضروری دین، ارتداد است. " البته ایشان خیلی با لطافت گفتند تا بگویند حکم کلی دین را می‌گویند و مقصودش شما نبودید.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: بنده به صحبت های ایشان توجه کردم. ایشان گفتند: "باید توجه داشته باشند که این سخن لوازمی دارد. ایشان هشدار داد و خدای نکرده شما را به ارتداد متهم نکرد. و به نظر بنده توهین صریحی اتفاق نیفتاد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین