کد خبر: ۱۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
رییس پلیس پایتخت از دستگیری 594 سارق و مالخر و 277 خرده فروش مواد مخدر در طرح رعد 10 خبر داد.
ناطقان: سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای دهمین مرحله از طرح رعد پلیس که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری برگزار شد، گفت: همکاران من طی 48 ساعت گذشته دهمین مرحله از طرح رعد و نخستین مرحله از طرح رعد در سال 97 را به اجرا  گذاشتند که طی آن 331 مخفیگاه سارقان، مالخران و مجرمان مورد بررسی قرار گرفت و در جریان آن 594 سارق و مالخر که در قالب 70 باند فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه دراجرای این طرح 277 خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر شدند گفت: 8 باند سرقت از منزل ، 5 باند سرقت خودرو، 40 باند سرقت از مغازه ، 18 باند تهیه و توزیع کننده مواد مخدر و 20 باند سرقت وسایل خودرو ازجمله باندهای منهدم شده در این طرح است.

رحیمی با بیان اینکه هفت باند توزیع مشروبات الکلی و یک باند جعل نیز در اجرای این طرح منهدم شد، گفت: در مجموع 207 دستگاه خودرو موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه از سارقان در این طرح کشف شد.

رحیمی با بیان اینکه 2371 قلم انواع اموال مسروقه در طرح رعد10 کشف شد، گفت: از این تعداد 351 دستگاه تلفن همراه 463 دستگاه ضبط خودرو، 198 دستگاه باند خودرو و 101 عدد باطری خودرو و 100 حلقه لاستیک کشف و ضبط شد و 1089 قلم از انواع اموال مسروقه نیز متعلق به اقلام دیگر بود.

رحیمی ارزش اموال مسروقه مکشوفه را بیش از سه میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اموال مسروقه تماما به گنجینه پلیس آگاهی منتقل می‌شود و در این میان آن دسته از اموالی که مال باخته آن در تحقیقات پلیسی شناخته شده یا با اعتراف سارقان پیدا می‌شود، بازگردانده می‌شود و مابقی اموال در گنجینه پلیس باقی می‌ماند و مال باختگان می‌توانند برای شناسایی آن به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رحیمی با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان تعداد قابل توجهی از آنان سابقه دار بوده‌اند اظهار کرد: همچنین تعداد کمی نیز خانم بوده‌اند. خانم‌ها عمدتا مستقیما در این جرایم نقش نداشته و با مجرمان همکاری می‌کنند.

رئیس پلیس پایتخت همچنین از کشف 61 هزار و 764 قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان در این طرح خبر داد و گفت: این اقلام قاچاق شامل دارو، پارچه، مشروبات الکلی، لوازم پزشکی، لوازم یدکی، تجهیزات ورزشی و ... بوده است.

به گفته رحیمی، کشف 11 هزار و 509 حلقه سی دی مستهجن و غیرمجاز از جمله دیگر کشفیات پلیس در اجرای طرح رعد است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در اجرای طرح، هفت عدد سلاح جنگی، سه قبضه سلاح شکاری و 58 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین