کد خبر: ۱۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
وزیر امور خارجه آلمان ضمن دفاع از برنامه جامع اقدام مشترک، گفت که کشورش خواهان کمک به آمریکا برای ماندن در این توافق است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که روز چهارشنبه (امروز) در نشست اتحادیه اروپا درباره سوریه شرکت کرده بود، از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی دفاع کرد.

وی گفت: ما خواهان حفظ توافق هسته‌ای هستیم و می‌خواهیم به آمریکا کمک کنیم تا پس از 12 مه نیز در این توافق بماند.

همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا، توافق هسته‌ای را موفقیت‌آمیز توصیف و تاکید کرد که اجرای کامل آن برای امنیت اروپا و منطقه ضروری است.

رییس‌جمهور آمریکا در حالی تهدید به خروج از توافق هسته‌ای کرده است که تمام بازیگران اروپایی خواهان ماندن این کشور در توافق و ادامه اجرای آن هستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز که به نیویورک سفر کرده است، اخیرا هشدار داد که اگر آمریکا از توافق خارج شود ایران نیز دیگر در این توافق نخواهد ماند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین