کد خبر: ۱۳۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
معاون وزیر بهداشت در خصوص قطع برق در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هشدار داد و گفت: این مناطق به هیچ عنوان تحمل قطعی برق ندارند. اگر برق این مناطق قطع شود مسمومیت غذایی در این مناطق اتفاق خواهد افتاد و با توجه به گرمسیر بودن منطقه و فصل گرم سال، اتفاقات خوبی نمی‌افتد.
ناطقان: دکتر علیرضا رییسی در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های بسیار در حوزه بهداشت و درمان در روزهای پس از زلزله، گفت: در همان لحظات اول پس از زلزله مسئولین بهداشت و درمان نیز مانند هر دستگاه دیگری به سرعت پای کار حاضر شدند و اقدامات خوبی در بحث انتقال و درمان مجروحین صورت گرفت.

وی افزود: کار درمان در همان روزهای اول در اوج قرار داشت و اقدامات به نحو مطلوبی پیش رفت، اما در بحث بهداشت این مناطق که از روز اول پیگیری شده، زمان مشخصی برای پایان آن وجود ندارد. در روزهای اول بحث تامین سلامت آب و  غذای مردم مطرح بود و امروز با توجه به نزدیکی فصل گرما، نگرانی از وقوع اپیدمی بیماری در مناطق زلزله‌زده وجود دارد.

رییسی تاکید کرد: وقوع اپیدمی بیماری به راحتی قابل پیش بینی است و اگر نخاله‌ها جمع آوری نشده و بحث آب‌های سطحی و فاضلاب ساماندهی نشود، اپیدمی بیماری به راحتی اتفاق می‌افتاد.

وی با ابراز نگرانی از وقوع اپیدمی سالک، گفت: این بیماری می‌تواند زخم‌هایی بر جای بگذارد که تا پایان عمر بر بدن افراد باقی می‌ماند و اگر تنها صورت یک دختربچه در مناطق زلزله‌زده آسیب ببیند چه کسی می‌تواند پاسخگو باشد.

رییسی با بیان اینکه بهداشت و درمان مناطق زلزله‌زده در اولویت است، گفت: زلزله کرمانشاه و رسیدگی به امور زلزله زدگان یک اولویت ملی است و هیچ دستگاهی در استان نمی‌تواند درخصوص عدم انجام کارهای محوله بگوید انجام کاری از عهده او خارج است و باید کار را به سرعت در سطح وزارت مربوطه پیگیری کند و وزارتخانه ها موظف هستند همکاری کنند، زیرا ابعاد حادثه ملی است.

وی با اشاره به جمع آوری حجم بیشتر نخاله‌ها در شهرهای مناطق زلزله‌زده، گفت: در حال حاضر بحث وجود نخاله در روستاها مطرح است و اگر در روستاها  اپیدمی رخ دهد، شهرها هم در امان نیستند.

رییسی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان هم اکنون با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کنند، گفت: بیمارستان‌ها به هیچ عنوان توان و ظرفیت مدیریت درمان اپیدمی جدید را ندارند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه در خصوص قطع برق در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هشدار داد و افزود: این مناطق به هیچ عنوان تحمل قطعی برق ندارند. اگر برق این مناطق قطع شود مسمومیت غذایی در این مناطق اتفاق خواهد افتاد و با توجه به گرمسیر بودن منطقه و فصل گرم سال اتفاقات خوبی نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: در صورت لزوم سهمیه بندی برق در کشور نیز حتی اگر شده  برق تهران قطع شود، برق این مناطق نباید قطع شود.

رییسی تاکید کرد: جهت مدیریت پیشگیری از بیماری‌ها در فصل گرما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و آمادگی کامل برای فصول گرم سال داریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین