کد خبر: ۱۳۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
رییس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، تأکید کرد: در مورد سوریه ما کنار یکدیگر هستیم.
ناطقان: امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به روابط نزدیک دو کشور، تأکید کرد: در مورد سوریه ما کنار یکدیگر هستیم.

به گزارش‌ شبکه خبری سی‌بی‌اس، ماکرون خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت قربانیان بی‌گناه در حملات ۱۱ سپتامبر و همچنین حملات تروریستی در اروپا را فراموش نخواهیم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه اظهار کرد: پاریس و واشنگتن با هم برای تحقق ارزش‌های آزادی، برابری و بردباری تلاش کرده‌اند.

او با اشاره به روابط پاریس و واشنگتن، خاطرنشان کرد: در پیرامون خود امروز شاهد تصاویر و نمادهایی هستیم که به ما یادآوری می‌کند فرانسه از همان ابتدای تاریخ آمریکا صمیمانه مشارکت داشته است.

وی افزود: ما با هم در خصوص تحقق ارزش‌های جهانی تعامل داشته‌ایم و روابط ویژه دو طرف صرفاً ریشه در تاریخ ندارد.

رئیس‌جمهوری فرانسه با یادآوری حملات تروریستی در آمریکا و اروپا طی پنج سال گذشته، اظهار کرد: این بهای سنگینی است که باید برای تحقق آزادی و دموکراسی پرداخت.

او اضافه کرد: کشور ما آسیب‌های بسیاری متحمل شده که علت آن صرفاً ارزش‌های ما و علاقه ما به آزادی است.

ماکرون تأکید کرد: از همین رو است که ما باید امروز در سوریه در کنار یکدیگر باشیم و در کنار یکدیگر علیه گروه‌های تروریستی ایستادگی کنیم که می‌خواهند تمام چیزی را که ما از آن دفاع می‌کنیم، از بین ببرند.

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد، جوامع دو کشور همواره به دنبال آن بوده‌اند که حقوق بشر برای همگان محقق شود.

وی خواستار آن شد که رهبران و مقام‌های منتخب کشورها با توجه به نگرانی‌هایی که نسبت به آینده وجود دارد، از دموکراسی حمایت کنند.

ماکرون افزود: از سیاست‌مداران می‌خواهم قاطعانه برای ترویج و غلبه اصول ما مبارزه و تلاش کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه بیان کرد: تهدیدهای جهانی چالشی برای پاریس و واشنگتن محسوب می‌شود.

وی در این زمینه ادامه داد: عصبانیت تنها باعث تضعیف ما می‌شود. او در اظهارات خود به نقل‌قولی از روزولت اشاره کرد که گفته بود: تنها چیزی که ما باید از آن بترسیم، خود ترس است.

ماکرون نسبت به افزایش ملی‌گرایی افراطی نیز هشدار داد و گفت که جامعه بین‌المللی باید در قبال این پدیده با چشمانی باز برخورد کند.

رئیس‌جمهوری فرانسه اضافه کرد: ما باید چشمان خود را در مقابل تهدیدهای جدیدی که درست در مقابل ما قرار دارد، باز کنیم. من بر این باورم که اگر چشم‌هایمان را باز کنیم، قوی‌تر خواهیم بود و بر خطرات غلبه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون در سخنرانی خود در کنگره آمریکا به موضوع ایران پرداخت و اظهار کرد: در مورد ایران هدف ما مشخص است. ایران هیچ‌گاه نباید هیچ سلاح هسته‌ای داشته باشد؛ نه حالا، نه پنج سال دیگر، نه ۱۰ سال دیگر و نه هیچ وقت.

وی هشدار داد: با این حال این‌ سیاست‌ها هرگز نباید ما را به سمت جنگ در خاورمیانه سوق دهد.

ماکرون خاطرنشان کرد: بیان این مسأله صحیح است که این توافق احتمالا تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهم را شامل نمی‌شود اما ما نمی‌توانیم بدون جایگزینی قابل توجه، آن را کنار بگذاریم.

رئیس‌جمهوری فرانسه در اظهارات خود همچنین پیشنهاد کار روی توافقی جدید را مطرح کرد که در آن واشنگتن و پاریس بتوانند نگرانی های موجود را مورد توجه قرار دهند.

با این حال، او تاکید کرد: فرانسه از برجام خارج نخواهد شد زیرا ما آن را امضا کرده‌ایم اما کاری که من می‌خواهم انجام دهم و تصمیمی که ما با رئیس‌جمهوری آمریکا گرفتیم، این است که می‌توانیم روی توافق جامع‌تری کار کنیم که تمامی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را شامل شود.

ماکرون چهار رکن مهم را که می‌تواند سنگ‌بنای توافق محتمل بعدی باشد به این شرح اعلام کرد؛ مفاد توافق فعلی، دوره بعد از ۲۰۲۵، مقابله با نفوذ نظامی ایران در منطقه و نظارت بر فعالیت‌های بالستیک.

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم باید اکنون کار را با توجه به این چهار مهم آغاز و به دنبال ایجاد توافق جامع جدیدی باشیم و اطمینان حاصل کنیم که تصمیم آمریکا هر چیزی که باشد، در نهایت ما اجازه تحقق فقدان حکمرانی قانون را نخواهیم داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین