کد خبر: ۱۳۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
وزیر نیرو گفت: فاضلاب نیمی از جمعیت کشور تصفیه می شود در حالی که 87 درصد جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش سیستم دفع فاضلاب هستند.
ناطقان:رضا اردکانیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر کنگاور به اهمیت جمع آوری و تصفیه فاضلاب در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: ما در مناطق خشک و کم آب باید از این شیوه بهره بگیریم و خوشبختانه فن آوری به کمک ما آمده است.

به گفته وی، رها کردن هر متر مکعب فاضلاب می تواند، 40 متر مکعب آب شرب را آلوده کند و تصفیه فاضلاب جزء مطمئن ترین راههای تامین آب به خصوص در کشور ایران است.

وی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون هفت باب تصفیه خانه فاضلاب و 2 باب تصفیه خانه آب در استان کرمانشاه در حال بهره برداری است.

اردکانیان گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کنگاور امروز به بهره برداری رسید، این تصفیه خانه ظرفیت پوشش 52 هزار نفر را دارد.

وی در ادامه با تاکید بر ادامه ساخت سد آناهیتا کنگاور اظهار کرد: بهره برداری از این سد از اولویت های وزارت نیرو است.

وزیر نیرو در ادامه یاد آور شد: ظرفیت نصب نیروگاهی کشور در چهار دهه اخیر رو به رشد بوده و 11 برابر شده است.

وی تصریح کرد: برق رسانی به روستاها 13 برابر رشد داشته، گاز مصرفی نیروگاهها 47 برابر رشد داشته و بخش آب منطقه ای نیز بالاترین درصد پوشش جمعیت شهری را دارد که حدود 98 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب کنگاور شهریور ماه سال 1391 با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال آغاز شد و ظرفیت نهایی این تصفیه خانه در افق طرح (سال 1420) حدود 12 هزار متر مکعب در شبانه ‌روز خواهد بود.

علیرضا تخت شاهی افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کنگاور، در یک مدول اصلی و سه فاز اجرایی تعیین شده است که در مرحله اول، 2 قسمت اجرایی به صورت همزمان با ظرفیت هشت هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی و احداث شده که قادر خواهد بود فاضلاب تولیدی جمعیت زیرپوشش 52 هزار نفری کنونی شهر کنگاور را تصفیه کند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در مرحله بعدی و تا سال 1420 بخش سوم به ظرفیت چهار هزار متر مکعب در شبانه روز به مرحله اجرا در خواهد آمد.

تخت شاهی افزود: سیستم جدید تصفیه فاضلاب ضمن کاهش هزینه‌های اجرایی ابنیه، تمامی مزایای یک فرآیند لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن را داراست.

او گفت: این سیستم با دارا بودن راندمان بالا در تصفیه فاضلاب، میزان اندکی لجن تولید می کند که پساب خروجی نیز به راحتی قابل استفاده در بخش کشاورزی است.

سرپرست فرمانداری کنگاور نیز تأمین اعتبار تکمیل سد کبوترلانه با پیشرفت فیزیکی 65 درصد را خواستار شد.

خیراله خزایی افزود: اگر بخواهیم منویات مقام معظم رهبری و دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی در کنگاور جامه عمل بپوشد اساسی ترین راهکار آن بهره برداری از سد آناهیتای کنگاور است چرا که با این کار زمینه اشتغال و سرمایه گذاری مطلوب در این منطقه فراهم می شود.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین