کد خبر: ۱۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
یک متخصص تغذیه گفت: ویتامین E که حاوی فولات است که باعث توسعه مغز می‌شود، ویتامین E از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند.
ناطقان: احمد اسماعیل زاده متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: اگر افراد دچار سکته مغزی شوند، در حدود ۵ ساعت فرصت وجود دارد تا اقدامات اولیه پزشکی انجام شود.

وی ادامه داد: ماهی حاوی میزان زیادی اسید‌های چرب و منبع غنی از پروتئین است و می‌تواند اسید آمینه‌های مورد نیاز مغز را تأمین کند و باعث سلامت مغز شود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: تخم مرغ حاوی ویتامین‌های B. و برای بهبود حافظه بسیار سودمند است، البته ویتامین E. که حاوی فولات است که باعث توسعه مغز می‌شود پس زیتون، آوکادو، سبزیجات، روغن‌های گیاهی، فندق، بادام، که ویتامین E. هستند از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کنند.

اسماعیل زاده عنوان کرد: توت‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند و از بروز انواع سرطان در بدن جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: مصرف میوه و سبزیجات در حفظ سلامت مغز موثر است و از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند به همین دلیل افراد باید در طول روز حدود ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کنند.

اسماعیل زاده گفت: مصرف انواع ویتامین و املاح معدنی برای سلامت مغز و رشد سلول‌های جدید موثر است و افراد باید برنامه غذایی منظمی که حاوی میوه، سبزی، انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی باشد را داشته باشند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین