کد خبر: ۱۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند، بعضی روش‌های تسکین این درد را معرفی کرد.
ناطقان: حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شبکه رادیویی سلامت گفت: کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند، نکات مهمی هم در مورد کمردرد در دوران حاملگی وجود دارد.

وی افزود: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن نیاز به حفظ تعادل و افزایش فشار بیشتر به ناحیه ستون فقرات و مهره هاست و همینطور نیاز به افزایش انقباض و قدرت در ناحیه عضلات پشت است و این ها با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین نیاز به این تغییرات بیشتر است و کمردرد را بیشتر می کند.


این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: استفاده از ورزش های مناسب در دوران بارداری به گونه ای که با تقویت عضلات جدار شکم و تقویت عضلات ناحیه اطراف ستون مهره ها، می توان میزان کمردرد را به شکل قابل ملاحظه ای کمتر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از کفش های مناسب و استفاده از توصیه هایی در مورد نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن باعث پیشگیری از درد در ناحیه کمرهنگام بارداری خواهد بود.

مفخم گفت: در غالب موارد این درد پس از زایمان پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد پیدا کرد و علت آن هم از بین رفتن هورمون هایی است که از جفت ترشح می شود و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره هاست،  این موارد باعث تشدید درد می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  اظهار کرد: پس از دوران حاملگی اگر دردها ادامه داشت حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا علت کمردرد مشخص و درمان آن معلوم شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین