کد خبر: ۱۳۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
یک مقام وزارت خارجه آمریکا پیش از نشست اعضای ناتو در بروکسل گفت: آمریکا تلاش خواهد کرد که متحدان ناتو به خصوص آلمان را برای افزایش بودجه نظامی برای مقابله با تهدیدهای روسیه وادار کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود در جمع خبرنگاران در مورد حضور مایک پامپئو نامزد وزارت خارجه این کشور در نشست بروکسل در صورت تایید سنا گفت: در حال حاضر اظهارنظری در این مورد وجود ندارد. تا این لحظه قرار است جان سالیوان وزیر خارجه موقت آمریکا در نشست وزرای خارجه این کشورها شرکت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ناتو با تهدید روسیه مواجه است. دولت روسیه تمام توانایی خود را برای تهدید، اجبار و حتی تجاوز به همسایگانش به کار گرفته است. مسکو به یک فاکتور بی‌ثباتی در اوکراین، گرجستان و سوریه تبدیل شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده است که دیگر ۱۳ عضو ناتو بودجه نظامی خود را افزایش دهند به خصوص آلمان به عنوان عضو بزرگ و ثروتمند اروپایی ناتو باید این کار را انجام دهد.

وی افزود: این مساله به احتمال بسیار در مذاکرات دونالد ترامپ و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که قرار است چند روز آینده در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند مورد گفت‌وگو و مذاکره قرار گیرد.

این مقام آمریکایی گفت، بحران سوریه نیز حتما یکی از مسائل مورد بحث در اجلاس ناتو با محوریت نفش ناتو در تامین امنیت مرزهای جنوبی اروپا خواهد بود.

در این راستا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت، وزیران خارجه ناتو فردا جمعه درباره بررسی تهدیدات روسیه تشکیل جلسه می‌دهند.

وی گفت: ما نشست را با بررسی مساله روسیه آغاز می‌کنیم چراکه نقش روسیه را همچنان نگران‌کننده و مداخله در امور داخلی کشورهای هم‌پیمان خود می‌دانیم.

استولتنبرگ همچنین اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی درباره توقف برنامه آزمایش‌های هسته‌ای را تقدیر کرد اما در عین حال لغو تحریم‌های بین‌المللی بدون تغییر قابل لمس از جانب پیونگ یانگ را رد کرد.

دبیرکل ناتو اظهار داشت، در صورت عدم مشاهده تغییرات ملموس در رویکرد نظام کره‌شمالی باید تحریم‌ها باقی بمانند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین