کد خبر: ۱۳۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت خرید هواپیماهای بوئینگ و عدم تامین فاینانس اظهار کرد: تا جايی كه مي‌دانم واردات و خريد هواپيما به روش اجاره به شرط تمليك بود و تعدادى هواپيما هم وارد شد.
ناطقان: محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار کرد: طبق مصوبه روز گذشته هيئت وزيران، 1600 ميليارد تومان اعتبار براى اجراى طرحهای مقابله با تنش آبى اختصاص یافت.

سخنگوی دولت گفت: بر همین اساس 700 ميليارد تومان از منابع داخلى وزارت نيرو و 900 ميليارد تومان هم از سوى سازمان برنامه و بودجه به این طرح‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با سياست ارزى جديد براى 15 هزار و 403 فقره كالا، بالغ بر 3 ميليارد و 443 ميليون يورو ارز با نرخ 4200 تومان تخصيص داديم، گفت: همچنين 3 هزار ميليارد تومان از سوى دولت و سازمان برنامه به كالاهاى اساسی و داروها داده شد تا اين كالاها با قيمت 3800 تومان براى هر دلار گشايش اعتبار شود.

هيچ كالايی بدون ثبت سفارش وارد نمی‌شود
نوبخت تاکید کرد: هيچ كالايی بدون ثبت سفارش وارد نمی‌شود و از سوى نظام بانكى، ارز آن با نرخ 4200 تومان تخصيص داده می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: در فروردين امسال ، 2 ميليارد و 529 ميليون دلار واردات و 3 ميليارد و 133 ميليون دلار صادرات داشتيم. اين آمار نشان ميدهد در ماه نخست امسال صادرات به واردات فزونى داشته است.

وی  با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص پیشنهاد ملی آب گفت: این مصوبه توسط کار گروه ملی آب که ریاست آن بر عهده وزیر نیرو است با توجه به تنش آبی در کشور  تصویب شد.

نوبخت با اشاره به اینکه حال که با کاهش نزولات آسمانی رو به رو هستیم همراهی و همدلی هم وطنان عزیز می طلبد، اظهار کرد: خدا را شکر در چند روز گذشته نزولات آسمانی بر سر ما فرود آمد اما باید کاهش مصرف را رعایت کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما انتظار داریم سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به شوکی که به بازار ارز وارد شد، قول دادیم که مهار شرایط را انجام دهیم و قصدمان محدود کردن مردم نیست، بلکه مهار شرایط و شفاف سازی است.

نوبخت تاکید کرد: اگر معامله ای در بازار با نرخ های غیر از اعلام شده انجام شود، نباید آن را به کل اقتصاد تعمیم داد و این کار خارج از چارچوب غیر قانونی است.

تکلیف خرید هواپیماهای بوئینگ را از وزارت راه پیگیری می‌کنم
نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت خرید هواپیماهای بوئینگ و عدم تامین فاینانس اظهار کرد: تا جايی كه مي‌دانم واردات و خريد هواپيما به روش اجاره به شرط تمليك بود و تعدادى هواپيما هم وارد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه وزارت راه هنوز مشكل و مانعى را به ما منعكس نكرده است، گفت: من این موضوع را از وزارت راه پيگيرى مي‌كنم كه آيا مانع خاصى وجود دارد يا خير!

حقوق کارمندان 10 درصد افزایش می‌یابد
وی درباره افزايش حقوق كاركنان گفت؛ به طور متوسط حقوق كاركنان بايد ١٠ درصد افزايش يابد، لذا قرار شد كاركنانى كه حقوق بيشترى دارند حقوقشان كمتر از ١٠ افزايش داشته باشد و كاركنانى كه حقوق كمترى دارند حقوقشان بيش از ١٠ درصد افزايش يابد.

وی با اشاره به هفته معلم اظهار داشت: هر سال هفته معلم بنا بر ضرورت پرداخت های داریم.  روز گذشته هم با وزیر محترم آموزش و پروش صحبت کردیم و مقرر شد با تنخواهی که به آموزش و پرورش داده می شود که حق الزحمه امتحانات و خرید خدمت پرداخت شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: سال گذشته بعد از پرداخت ها به آموزش و پرورش به من اطلاع دادند که ۹۸ میلیارد تومان از حق الزحمه معلمان پرداخت نشده و سریع به سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت دادم و مسئولان امر نیز توبیخ شدند که چرا با وجود پرداخت دولت این مبلغ پرداخت نشده است.

نوبخت اظهار کرد: از جزئيات حمله اسرائيل به حماه بی‌خبرم و همكارانم در وزارت خارجه موضع كشور را اعلام می‌كنند.

درباره مباحث دفاعى با كسی مذاكره نمی‌كنيم
سخنگوی دولت با اشاره به تماس تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه  اظهار کرد: مكرون در خصوص برجام و روابط فى مابين فعال است .

نوبخت با بیان اینکه در این تماس تلفنى مكرون درباره جزئیات مذاكراتش با ترامپ صحبت شد، افزود: او در واقع نوع نگاه ها و متغيرهاى سياسى را بيان كرد و كليات اين تماس چيز متفاوتى از گذشته نبود.

وی ادامه داد: مسائل موشكى جز مواضع نظامى ماست. با كشورهاى همسايه مان جلسات مختلفى داريم و ایران همواره براى ثبات منطقه و مبارزه با تروريسم پاى كار است و حرفهاى ديگران را می‌شنود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه درخصوص برجام فقط يك سند و آن هم برجام است، تاکید کرد: درباره مباحث دفاعى با كسی مذاكره نمی‌كنيم كه آنها براى ما حد و مرز تعيين كنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: ما كشورى مستقل هستيم و اگر آزموده ٤٠ ساله ما را بيازمايند، به ٤٠ خطا دچار می‌شوند.

رئیس جمهور آدم بسیار زیرکی است
وى درباره انتقاد رئیس جمهور به برخی از مدیران و وزرا و اينكه آیا این نقدها زمزمه تغییر برخی از مدیران است، عنوان کرد: برخی ممکن است نگران باشند که کاری انجام نشود و برخی هم به دلیل توانایی در مهار مشکلات بگویند نگران نباشیم ما با برنامه می توانیم مشکلات را حل کنیم.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور آدم بسیار زیرکی است و از مدیران خود شناخت دارد؛ اگر نیازی به تغییر و اصلاح باشد در هر شرایطی انجام می دهد.

وی گفت: مشکلات زیاد است و باید برطرف شوند، در حال حاضر هم اطلاعی ندارم که تغییراتی در کابینه در حال رخ دادن است یا خیر.

از دست دادن  حجتی در كابينه درست نيست
سخنگوی دولت درباره  حجتی و انتخاب وی به عنوان شهردار تهران، گفت: به شوراى شهر تهران اعتماد داريم، زيرا آنها صاحب تجربه هستند. هر كسی را هم كه به عنوان شهردار انتخاب كنند با او همكارى ميكنیم و حضور شهردار در هيئت دولت مويد اين موضوع است.

وی ادامه داد: البته حضور شهردار در اين جلسات باعث نمی‌شود وارد حوزه اختيارات شوراى شهر شويم. خير، مطلقا وارد نمی‌شويم و انشاالله شاهد انتخاب درستشان خواهيم بود.

نوبخت تاکید کرد: حجتى وزيرى شايسته و باتجربه‌ای است. از دست دادن اين فرد در كابينه درست نيست. افراد شايسته‌اى در ليست شهردارى هستند، قوت بخشى در شهر تهران نبايد باعث ضعف در قوه مجريه شود.

عوارض خروج از کشور شامل دانشجویان نمی شود
نوبخت در خصوص عوارض خروج از کشور گفت: این عوارض شامل دانشجویان نمی شود. کارگروهی در این باره وجود دارد و اوضاع را رصد می‌کند. بانک مرکزی هم برای پرداخت ها برنامه مشخص دارد.

سخنگوی دولت درباره گلایه برخی از مسافران درباره عدم پرداخت ارز 4200 تومانی از سوی بانک‌ها گفت:. بانک‌ها باید این ارز را پرداخت کنند و اگر غیر از این باشد، برخورد می‌کنیم. به هرحال در شرایط سختی قرار داریم و باید به صورت شفاف با مردم حرف بزنیم.

وی با اشاره به بازداشت مدیرمسئول روزنامه شرق اظهار کرد: دولت در جهت حقوق شهروندی خود را موظف به حمایت از رسانه‌ها می‌داند.

رشد اقتصادى افزایش داشته است
نوبخت گفت:طبق آمار صندوق بین المللى پول، نرخ بیکارى تقلیل یافته و رشد اقتصادى افزایش داشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بخشى از طرحهاى اشتغالزایى و تولید آفرین از اعتبارات دولتى تامین می‌شود، بیان کرد: 18 هزار  و 500 میلیارد تومان به  16 هزار بنگاه داده شده است و 43  هزار و 100 میلیارد تومان هم به طرح هاى عمرانى تخصیص دادیم.

دولت به قشر کارگر نگاه ویژه‌ای دارد
وی با اشاره به مطالبات خانواده های حادثه دیدگان معدن یورت گفت:  سازمان برنامه و بودجه پرداخت‌هایی  را به این خانواده ها انجام داده است. وزیر کار هم پیگیر ماجرا بود و اگر چیزی مانده اعلام کنند.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در خصوص وضعیت کارگران اظهار کرد: دولت به این قشر که مولد اقتصاد هستند نگاه ویژه‌ای دارد.

وی درباره آمار دقیق زندانیان ایرانی خارج از کشور نیز خاطرنشان کرد: دستگاه وزرات خارجه دقیقا می‌داند در هر کشوری چند ایرانی زندانی وجود دارد و به چه جرمی دستگیر شده اند. البته اخیرا هم رئیس جمهور به ترکمنستان سفرى داشت و در جریان آن تعدادى آزادی صورت گرفت.

بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه ادامه دارد
نوبخت با اشاره به وضعيت زلزله زدگان كرمانشاه گفت: بهترين اقدام اين است كه تعدادى از اصحاب رسانه به اين استان سفر كنند و از خدماتى كه دولت براى جبران خسارت و نوسازى انجام داده، مطلع شوند.

وی افزود: با اين سفر مشخص مي‌شود مردم در چه وضعيتى هستند؛ البته قطعا آنها مشكلاتى دارند و در رفاه نيستند. بايد تلاش كنيم بازسازى ها به صورت كامل انجام شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه پايان كار زمانى است كه بازسازى ها كامل شود و اميدواريم اين كار بزودی صورت بگيرد، اظهار کرد: همه مسئولان در تلاشند تا مشكلات اين مردم حل شود؛ لذا همه توان اجرايی و مهندسی كشور را به اين منظور به كار می‌گيريم البته سازمان برنامه و بودجه تاكنون اعتبارات قابل توجهى تخصيص داده است.

نوبخت بیان کرد: دولت آنچه در توان دارد انجام می‌دهد و مضايقه نمی‌كند، با اين وجود اگر حتى يك نفر پيدا شود و اعلام نارضايتى كند، دشمنان انقلاب سراغ او می‌روند تا آن را به تمامى نظام تسرى دهند.

وی درباره بازگشت نخبگان ایرانی به کشور گفت: یکی موارد همکاری قوا همین است، چون وقتی موردی اتفاقی رخ دهد دیگر کسی رغبت نمی‌کند به کشور خودش کمک کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد:گزارش معاون علمى رئيس جمهور نشان می‌دهد تعدادی از این افراد به كشور آمده‌اند و مشغول كار هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین