کد خبر: ۱۳۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد نشستی با حضور مقام‌های حزبی، دولتی و ارتش برای بررسی راه‌های پیشبرد استراتژی جدید در زمینه بازسازی اقتصاد برگزار شد.
ناطقان: خبرگزاری KCNA کره شمالی گزارش داد: چو ریونگ – ها، معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی و پارک پونگ – جو، دبیر کابینه، ریاست این نشست را که در پیونگ یانگ برگزار شد، برعهده داشتند.

در جریان یک نشست مهم حزبی در 20 آوریل کره شمالی خط‌مشی استراتژیک جدید که از آن به عنوان یک تغییر سیاسی مهم در بحبوحه تحریم‌های فلج کننده یاد می‌شود، اعلام شد.

کارشناسان معتقدند که چنین تحریم‌هایی وضعیت اقتصادی را وخیم تر کرده و به نابودی حمایت مردمی و وفاداری به نخبگان سیاسی ختم می‌شود.

این رسانه همچنین گزارش داد: معاون کابینه حزب حاکم و دبیر کابینه به جنبه‌های کلیدی اجرای پروژه‌های دولتی اشاره کرده و بر لزوم ارتقای آنها تاکید کردند.

همچنین روزنامه رسمی حزب حاکم خواستار تمرکز بر تلاش‌های ملی روی بازسازی اقتصاد شد.

در همین حال وزیر اتحاد سئول امروز (سه‌شنبه) گفت: رهبر کره شمالی با پیشنهاد رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی برای تاسیس دفاتر رابط در سئول و پیونگ یانگ با هدف ارتقای ارتباط دوجانبه توافق کرد.

چو میونگ – گیون، وزیر اتحاد سئول این اظهارات را در جریان مذاکره با لی جئونگ – می، رئیس حزب کوچک عدالت مطرح کرد و تاکید کرد که این پیشنهاد با توافقی که در اعلامیه بین دو کره مبنی بر ساخت یک دفتر رابط مشترک در شهر مرزی کائسونگ کره شمالی اعلام شده تفاوت دارد.

این وزیر همچنین تاکید کرد: مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی خواستار ارتباط پایدار از طریق این دفاتر در سئول و پیونگ یانگ شده است.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری سئول امروز اعلام کرد: رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی خواستار ایفای نقش سازمان ملل در تایید تعهد کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره شده است.

سخنگوی کاخ آبی اعلام کرد: مون جائه این در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این پیام را منتقل کرد.

مون جائه این از سازمان ملل خواسته است تا بر روند اجرای توافق نشست او با رهبر کره شمالی در جمعه گذشته برای تبدیل منطقه غیرنظامی به یک منطقه صلح واقعی نظارت کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین