کد خبر: ۱۳۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ازدواج هایی که با آشنایی خیابانی شروع می شود یا اینکه طبق لیستی به خواستگاری می روند و ازدواج تصادفی صورت می گیرد با مشکل یا طلاق مواجه می شود.
ناطقان: اردشیر انتظاری در حاشیه همایش ملی «بررسی مسائل اجتماعی زنان» در دانشگاه علامه طباطبایی مهمترین چالش ازدواج و طلاق را مشکل همسرگزینی عنوان کرد و افزود: موقعیت ها و فضاهای همسرگزینی موجود، شرایط و زمینه های لازم را برای بررسی بهتر همسر و طرف مقابل ندارد در نتیجه این مساله موجب می شود که بسیاری از ازدواج ها بهه صورت تصادفی اتفاق بیفتد یعنی افراد بدون اینکه با همدیگر تناسب داشته باشند، ازدواج می کنند.

وی ادامه داد: ازدواج های تصادفی در زندگی مشترک، اختلال ایجاد می کنند در حالی که اگر همسرگزینی درست اتفاق بیفتد و این موقعیت ها به گونه ای طراحی شوند که افراد بتوانند به درستی فرد مقابل خود را ارزیابی کنند بعدا با مشکلات و نامتناسب بودن زوج مواجه نمی شوند.

این پژوهشگر علوم اجتماعی اظهار داشت: عوامل آسیب زای دیگری در طلاق نقش دارند که یکی از آنها بهره مندی بی رویه از رسانه ها است؛ دیدن بی رویه هر فیلمی موجب می شود تمنیاتی در افراد به وجود بیاید و آنان را به سمت خیانت در روابط زناشویی سوق دهد.

وی تاکید کرد: برخی فیلم ها موجب می شوند توقعاتی از همسر شکل بگیرد که با واقعیات موجود جامعه ما هماهنگی ندارد و زمینه برای طلاق فراهم خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین