کد خبر: ۱۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بسته شدن پنج غرفه مواد غذایی در نمایشگاه خبر داد.
ناطقان: حسین صفری در نشست خبری امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه)، جابه‌جایی محل برگزاری را مهم‌ترین مساله سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دانست و گفت: نمایشگاه کتاب علی‌رغم وسعت و مخاطبان زیادی که دارد فقط در ۱۰ روز اهمیت پیدا می‌کند و گویا در طول سال اهمیت خود را از دست می‌دهد. باید یک بار برای همیشه فکری برای جانمایی و صاحب‌خانه شدن نمایشگاه کرد زیرا هزینه نیروی انسانی و احداث و تخریب‌ها بسیار است و با جانمایی درست می‌توان جلو این هزینه‌ها را گرفت، همچنین نمایشگاه مطبوعات، رسانه‌های دیجتیال و سایر نمایشگاه‌ها را در آن‌ جانمایی کرد.

او سپس افزود: با توجه به دسترسی‌ای که مصلا دارد و همچنین این‌که نگاه مدیران مصلا فرهنگی است تا زمانی‌که نمایشگاه از وضعیت خانه به دوشی رها نشده است ما کار خودمان را در مصلا ادامه می‌دهیم. من باز هم تاکید می‌کنم با توجه به این‌که بعد از دو سال از شهر آفتاب به مصلا برگشتیم، اما با تغییراتی که در مصلا وجود داشت انگار برای بار اول است که نمایشگاه کتاب را در مصلا برگزار می‌کنیم.

صفری با اشاره به همکاری نهادهای مختلف با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در بخش ترافیک و ایمنی شهری با توجه به این‌که حجم مراجعه‌کنندگان زیاد بوده و ترافیک در محدوده مصلا سنگین بوده با ما نهایت همکاری را داشته‌اند. همکاری شهرداری تهران با ما بی‌نظیر بوده است. در حوزه رفاهی هماهنگی‌های خوبی با سازمان حمل و نقل عمومی داشته‌ایم. مترو علاوه بر کم کردن فاصله آمدن قطارها، قطارهای خالی نیز می‌فرستد و وجود دو ایستگاه مترو در مصلا نعمتی برای نمایشگاه است. همچنین پایانه اتوبوسرانی و دو پایانه تاکسیرانی در مصلا کمک بسیاری برای جلوگیری از ترافیک و جابه‌جایی راحت مردم داشته است.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب با اشاره به بسته شدن پنج غرفه مواد غذایی در نمایشگاه، گفت: این‌ها به خاطر رعایت نکردن موارد بهداشتی بسته شده‌اند و نظارت ما بر مواد غذایی بیشتر است.

او درباره این غرفه‌های بسته‌شده اظهار کرد: این غرفه‌ها توسط دانشگاه شهید بهشتی اول تذکر دریافت کرده بودند و به خاطر رعایت نکردن بهداشت پلمب شدند. ما ابتدا به غرفه‌ها تذکر شفاهی می‌دهیم، سپس اگر دوباره تخلف‌شان ادامه داشته باشد از آن‌ها تعهد می‌گیریم و چنان‌چه توجهی نکنند غرفه‌ها پلمب می‌شود. ما با کسی تعارف نداریم.

صفری با اشاره به جمعیت پرشور بازدیدکنندگان در روز اول نمایشگاه، اظهار کرد: من در دوره‌های مختلفی در نمایشگاه حضور داشته‌ام. از حجم بازدیدکنندگان در روز اول شگفت‌زده شدم و باید تمهیدات ویژه‌ای برای طول هفته در نظر بگیریم و آمادگی خود را بیشتر کنیم. ما سه ایستگاه مادر و کودک داشتیم که به پنج ایستگاه افزایش پیدا کرده است. کتمان نمی‌کنم ایرادات اجرایی بسیاری در روز اول داشتیم که در حین برگزاری نمایشگاه آن‌ها را برطرف می‌کنیم. تا بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند و این موضوع باعث افزایش ترافیک در مسیرهای منتهی به مصلا شده است.

او همچنین درباره اسکان دانشجویانی که می‌خواهند به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند، گفت: تا حالا اسکان دانشجویی بسیار خوب بوده و هماهنگی‌هایی انجام شده است. در هفته آینده بیش از ۸۰۰ دانشجو به نمایشگاه مراجعه می‌کنند که هماهنگی لازم برای اسکان آن‌ها در حرم مطهر انجام شده است. ما برنامه‌هایی را در نظر داریم تا ناشران شهرستانی نیز اسکان داده شوند.

او با بیان این‌که ۱۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در اختیار داشته‌ایم، گفت: تمام تلاش‌مان را انجام داده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای جانمایی ناشران داشته باشیم.

صفری درباره پارکینگ‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به محدودیت پارکینگ که وجود داشت بیشتر این پارکینگ‌ها در اختیار عوامل اجرایی نمایشگاه قرار گرفت.

او سپس تاکید کرد: بیش از ۹۰ درصد مشکلاتی که ما در روز اول داشتیم برطرف شده است. دستگاه‌های کارت‌خوان به دلیل زیرساخت موقتی که در روز اول داشتند کار نمی‌کردند. برخی از غرفه‌ها نیز دستگاه کارت‌خوان نداشتند که این موضوع به مغایرت شماره حسابی که اعلام کرده بودند بازمی‌گشت. اطلاع‌رسانی ما در طول این مدت ضعیف بوده و سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

او درباره این‌که بخش فروشگاهی از نمایشگاه کتاب حذف شود و بخش نمایشگاهی پررنگ‌تر شود، گفت: به نظر من حتما باید بخش فروشگاهی نمایشگاه با توجه به وضعیت نشر ما حفظ شود. نشر ما حال و روز خوبی ندارد و نقدینگی‌ای که در نمایشگاه برای ناشران به وجود می‌آید برای‌شان حائز اهمیت است و می‌توانند با این درآمد بخشی از هزینه‌هایی را که در طول سال دارند برطرف کنند.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب در پایان با بیان این‌که برخی از سالن‌های نمایشگاه ظرفیت ایجاد استراحتگاه را دارند، گفت: ما در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم زیرا مبلمان شهری ما کم بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین