کد خبر: ۱۳۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
طرف عراقی برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید مرزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی قول مساعد داد.
ناطقان: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار سپهبد محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی؛ منظم تر، بهتر، آرام‌تر و باشکوه‌تر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسیار زیادی انجام داد همچنین مرز‌ها در دو طرف به خوبی کنترل شد که موجب شد خروج غیرمجاز در مرز‌ها نداشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نیز در اظهاراتی اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مثبت توصیف و تشکر کرد و بنده در نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی نوشتم بر همکاری دولت و وزارت کشور عراق تاکید کرده ام که توفیقات حاصل شده نتیجه این همکاری‌ها بوده است.

رحمانی فضلی گفت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به عدم بازگشایی مرز خسروی برغم توافقات قبلی بود که امیدواریم ان شاء الله با توجه به تفاهم نامه جدید بتوانیم در مراسم سال جاری شاهد بازگشایی گذرگاه‌های جدید خسروی و چیلات باشیم.

وی یادآور شد: ان شاء الله با همکاری بیش از پیش ایران و عراق بتوانیم مراسم اربعین حسینی را در سال جاری با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم.

سپهبد محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق در این دیدار با بیان اینکه برای نخستین بار شهر سامرا برای زائران بازگشایی می‌شود، گفت:: بر اساس دستور نخست وزیر و وزیر کشور عراق همه خدمات و امنیت زائران اربعین حسینی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: نسبت به بازگشایی گذرگاه‌های جدید شخص نخست وزیر بر این موضوع تاکید داشت و این کار انجام خواهد شد، همچنین در یادداشت تفاهم نامه جدید هم بازگشایی گذرگاه‌های خسروی و چیلات مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین