کد خبر: ۱۳۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران گفت: هیچ کسی در فوتبال ایران دلسوزتر از من برای باشگاه‌ها نبود. دو سال پیش تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مطالعه کردم و سعی کردم از منافع باشگاه‌ها دفاع کنم. هیچ کسی پیش از من این کار را انجام نداد. بار دیگر تکرار می‌کنم که مسبب این اتفاقات AFC است چون زیر سلطه دیکتاتوری مسئولان اداری AFC قرار گرفته‌ایم
ناطقان: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) این تیم در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: سعی کردم در هفت سال گذشته مثال خوبی باشم و درباره یک مربی صحبت نکنم و هیچگاه این مطلب را زیر پا نگذارم.

وی ادامه‌ داد: البته در زندگی مطلب مهمی که یاد گرفته‌ام این است که دید بی‌تفاوتی نسبت به مسائلی که تفاوت ایجاد نمی‌کند داشته باشم و همین طور سعی کنم درباره مسائلی که نمی‌توانم آنها را کنترل کنم بی‌تفاوت باشم.

فعلا فقط به سلامتی دوستم فرگوسن فکر می‌کنم

کی‌روش ادامه‌ داد: وقتی می‌پرسید آیا از شرایط رضایت دارید و همه چیز خوب است می‌خواهم درباره این صحبت کنم که سلامتی مهم‌ترین مطلب است. در حال‌ حاضر مساله‌ای که برای من تفاوت ایجاد می‌کند و باعث می‌شود در فکر فرو بروم سلامتی دوستم آلکس فرگوسن است. امیدوارم او بهبودی سریع و خوبی داشته باشد. نوع جنگیدن فرگوسن با این بیماری را تحسین می‌کنم و حمایت خانواده‌ وی نیز ستودنی است. البته امروز خبرهای خوبی داریم که حال او بهتر شده است.

۷ سال است درباره هیچ مربی‌ای حرف نزده‌ام

کی‌روش درباره آماده سازی تیم‌ ‌ملی گفت‌: حالا باید درباره روند آماده سازی تیم‌ ‌ملی صحبت کنیم و این به این معنی نیست که بخواهیم درباره مربیان یا باشگاه‌ها حرف بزنیم. به این دلیل که در هفت سال گذشته من به هیچ دلیل این کار را انجام ندادم. در گذشته و در این هفت سال من هیچ‌گاه درباره عملکرد مربیان باشگاه‌ها حرفی نزده‌ام و در مسیری که تحصیل کرده و پا گذاشته‌ام یاد گرفته‌ام که هیچ‌گاه این کار را انجام ندهم.

نمی‌دانم به حرفی که می‌زنم بخندم یا برای آن گریه کنم

سرمربی تیم‌ ‌ملی درباره آماده سازی این تیم ادامه‌ داد: بنده فقط درباره وظایف و تعهدات خودم صحبت می‌کنم که آن هم آماده سازی تیم‌ ‌ملی برای جام جهانی روسیه است. اگر  این شرایط هیچ تفاوتی برای مسئولان فوتبال و ورزش ایجاد نمی‌کند چرا باید بنده را تحت تاثیر قرار دهد؟ با کمال احترام همیشه گفته‌ام بازیکنانی که داخل کشور بازی می‌کنند برای این که بتوانند آماده حضور در جام جهانی باشند احتیاج به روند آماده سازی خاص دارند. البته این نظر خاضعانه بنده است. اگر فدراسیون فوتبال و مسئولان لیگ و مسئولان ورزش کشور با این نظر بنده موافق نیستند، من موافق این کار نیستم اما باید آن را بپذیرم. حرفی که می‌زنم نمی‌دانم برای آن گریه کنم یا بخندم. همان طور که می‌دانید در یک سال گذشته همیشه این حرف بوده است که اولویت اول فوتبال و ورزش کشور حضور پر قدرت تیم‌ ‌ملی در جام جهانی است. آیا این درست است یا نه و آیا شما خبرنگاران این را شنیده‌اید یا خیر؟

لیگ برتر به خاطر تیم‌های آسیایی تعطیل شد نه تیم ملی

کی‌روش افزود: بیایید با واقعیت روبرو شویم. اگر لیگ امسال در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه به پایان رسید و فینال جام حذفی هم در آن تاریخ برگزار شد، فشردگی برنامه لیگ به دلیل برگزاری تیم‌های ملی بود، شما بفرمایید آیا این درست است یا نه اما من فکر نمی‌کنم این گونه باشد. لیگ، هفتم اردیبهشت ماه تمام شد فقط به این دلیل که باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند فقط تمرکز خود را روی این مسابقات بگذارند. لیگ در آن تاریخ تمام شد برای این که تمام بازیکنان تمرکز خود را روی راند یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارند. مطمئنا این کار برای تیم‌ ‌ملی صورت نگرفت. این‌ها واقعیت‌ها و حقایقی است که با آن روبرو هستیم. متاسفانه AFC با درخواست بنده و فدراسیون فوتبال موافقت نکرد ولی اگر قرار بود این گونه باشد بهتر بود لیگ را سه هفته‌ بعد ادامه‌ می‌دادیم تا این قدر فشردگی در لیگ ایجاد نشود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی ادامه‌ داد: من شخصا موافق این امر نیستم و این‌ها حقایقی است که ما با آن روبرو هستیم. متاسفانه با شرایط دشواری روبرو هستیم و این شرایط به گونه‌ای نیست که ما مربیان یا باشگاه‌ها بخواهیم در مورد آن تصمیم گیری کنیم. تصمیمی که گرفته شد این بود که لیگ هفتم اردیبهشت ماه برای آزاد بودن باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا تعطیل شود و حقیقت این بود که برنامه‌ای که گفته بودند برای تیم‌ ‌ملی است برای باشگاه‌ها بود.

جام ملت‌های آسیا فعلا به ما ارتباط ندارد

سرمربی تیم‌ ‌ملی درباره ادامه‌ همکاری با این تیم در جام ملت‌های آسیا، تصریح کرد: این قضیه دیگری است که به مسائل حال حاضر ما ارتباطی ندارد.

او درباره شرایط تیم‌ ‌ملی و برآورده شدن انتظاراتش گفت‌: وقتی یک آماده سازی خوب داریم مستحق این هستیم که نتیجه‌ خوبی به دست بیاوریم و اگر آماده سازی بد باشد مستحق نتیجه‌ بد نیز باید باشیم. این حقیقت زندگی است.  گاهی اوقات خدا یک هدیه به شما می‌دهد اما ما نباید منتظر این هدیه باشیم. چندی قبل از کرانچار مصاحبه‌ای شنیدم که می‌گفت آقای کی‌روش وقت کافی برای آماده سازی دارد زیرا لیگ زود به پایان می‌رسد. همان طور که دیدیم این اتفاق نیفتاد و لیگ برای تیم‌ ‌ملی تعطیل نشد.

AFC باعث لطمه خوردن به آماده سازی تیم‌های آسیایی می‌شود

سرمربی تیم‌ ‌ملی با کنایه ادامه‌ داد: البته شاید من اشتباه می‌کنم زیرا تنها ۳۷ سال سابقه فوتبال دارم و فقط چهار جام جهانی را تجربه کرده‌ام. اعتقاد من این است که بازیکنانی که در لیگ‌های آفریقایی و آسیایی بازی می‌کنند نیاز به آماده سازی ویژه‌تری دارند ولی احتمالا من اشتباه می‌کنم. مسبب این اتفاقات هم AFC است زیرا باعث لطمه خوردن به آماده سازی تیم‌های آسیایی می‌شود. مخصوصا در سالی که منتهی به جام جهانی می‌شود. این سوال را باید از AFC بپرسید. شما یک جنتلمن ایرانی در AFC دارید که نایب رییس AFC است. شما باید از ایشان بپرسید که چرا AFC چنین برنامه‌ای را برای لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی کرد.

من برنامه می‌دهم ولی بقیه از آن سود می‌برند

سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی، ‌اضافه کرد: احتمالا این درست است که کنفدراسیون فوتبال آسیا این تفکر را دارد که بازیکنان ایران، عربستان و دیگر تیم‌ها به همان تعداد روزها برای آمادگی نیاز دارند که بازیکنان تیم‌هایی مثل ‌اسپانیا و پرتغال که بازیکنانشان در تیم‌هایی همچون رئال مادرید، بارسلونا و منچستر بازی می‌کنند. بازیکنان ما که در لیگمان مقابل نفت تهران بازی می‌کنند، به همان سطح از آمادگی احتیاج دارند که بازیکنان کشورهای دیگر مقابل تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. در پنجره بازی‌های دوستانه‌ای که گذشت پنج تیم آسیایی که به جام جهانی صعود کردند ۱۰ بازی انجام دادند که تنها نتیجه‌ مثبت آن یک پیروزی برای ایران بود و در ۹ بازی دیگر نتایج خوبی گرفته نشد اما هنوز AFC اعتقاد دارد که این سطح آماده سازی کافی است. چرا نباید خوشحال باشم؟ من خیلی خوشحال هستم. آیا مقصر بنده هستم یا آیا وظیفه بنده بود؟ من وقتی اشتباه می‌کنم خوشحال نیستم. وقتی تصمیم اشتباه می‌گیرم خیلی ناراضی و ناخشنود هستم زیرا وظیفه من خدمت به تیم‌ ‌ملی و فوتبال ایران است. هر بار که اشتباه می‌کنم نمی‌توانم شب بخوابم. مسئولیت من این نیست و من خیلی خوشحالم. هنوز اشتهایم سر جایش است. سلامت هستم و شوخ طبعی من بیشتر از گذشته است. من فقط از این ناراحت می‌شوم که از من استفاده می‌کنند تا برنامه مدونی برای آماده سازی تیم‌ ‌ملی آماده کنیم و بعد من کارم را برای آماده سازی انجام می‌دهم و بقیه از منفعت آن استفاده می‌کنند و برنامه کامل برای آنها می‌شود. اگر شما یک ماه کار کنید و حقوق شما را به شخص دیگری بدهند چه احساسی پیدا می‌کنید؟ این احساسی است که من الان دارم.

در بازی کامپیوتری پسر من هم می‌تواند ‌اسپانیا را شکست دهد

کی‌روش افزود: اعتقاد من این است که در چهار سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشتیم. جام جهانی تورنمنت بسیار سطح بالایی است و ۹۹ درصد افرادی که درباره تیم‌ ‌ملی صحبت می‌کنند، هیچ گاه در مقابل ‌اسپانیا و در این سطح بازی نکردند و تجربه آن را ندارند. من پرتغال و رئال مادرید و منچستر را تمرین دادم. واقعیت این است که سرعت آن بازی‌ها با سرعت لیگ ما متفاوت است اما زمانی که رئال مادرید را از تلویزیون می‌بینید که آن هم فقط می‌توانید نیمی از زمین را ببینید شاید فکر کنید که سرعت بازی بسیار کم است. رئال مادرید یا ‌اسپانیا را باید در آن ۱۰۰ متر ببینید. متاسفانه در تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری پسر من هم می‌تواند گاهی اوقات بارسلونا و ‌اسپانیا را شکست دهد. من هم دیروز در بازی کامپیوتری مقابل ‌اسپانیا باختم.

نمی‌خواهم درگیر مسائل مشکل ساز با مربیان و باشگاه‌ها شوم

وی درباره اجازه ندادن برانکو به سید جلال حسینی در تمرین تیم‌ ‌ملی علی‌رغم محرومیت این بازیکن از حضور در مرحله رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: این سوالات را باید از ریاست فدراسیون فوتبال بپرسید. من نمی‌خواهم درگیر مسائل مشکل ساز با مربیان و باشگاه‌ها شوم. نمی‌خواهم جزئی از این بحث‌ها باشم. شرایط دشواری برای همه ما است.

اگر مربی استقلال بودم از منافع استقلال دفاع می‌کردم

او در پایان گفت: هیچ کسی در فوتبال ایران دلسوزتر از من برای باشگاه‌ها نبود. دو سال پیش تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را مطالعه کردم و سعی کردم از منافع باشگاه‌ها دفاع کنم. هیچ کسی پیش از من این کار را انجام نداد. بار دیگر تکرار می‌کنم که مسبب این اتفاقات AFC است چون زیر سلطه دیکتاتوری مسئولان اداری AFC قرار گرفته‌ایم؛ دیکتاتوری که آنها به راه انداخته‌اند. منافع فوتبال در حال‌ حاضر در کار نیست، اگر منافع فوتبال در کار بود نباید مرحله یک هشتم نهایی الان برگزار می‌شد. اگر مربی استقلال بودم فکر می‌کنید چه کار می‌کردم؟ وظیفه من این بود که از منافع استقلال دفاع کنم. اگر مربی هر باشگاهی بودم وظیفه من این بود که از منافع باشگاهم دفاع کنم. من هم مربی تیم‌ ‌ملی پرتغال بودم و هم تیم منچستر. وقتی مربی تیم‌ ‌ملی هستی از منافع تیم‌ ‌ملی دفاع می‌کنی و وقتی مربی باشگاهی هستی از منافع باشگاهت دفاع خواهی کرد. چیزی که ما می‌خواهیم این است که بازیکنان در فرم و حالت خوبی باشند. مسبب این شرایط قطعا AFC است زیرا از منافع پنج تیم آسیایی حاضر در جام جهانی دفاع نکرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین