کد خبر: ۱۴۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
سکسکه می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان، از جمله مواردی که در مغز، معده، یا غدد لنفاوی شکل می گیرند، باشد.
ناطقان: سکسکه شرایطی ناخوشایند و آزاردهنده است، اما می تواند نشانه ای هشدار دهنده از بروز مشکلات جدی دیگر در بدن نیز باشد. سکسکه زمانی رخ می دهد که دیافراگم و اندام های تنفسی با یک اسپاسم ناگهانی و غیرارادی مواجه می شوند که این شرایط هر از گاهی برای هر فردی رخ می دهد.


 به نقل از "ریدرز دایجست"، هر چیزی که موجب تورم معده شما شود می تواند موجب بروز سکسکه شود. به طور معمول، سکسکه طی یک بازه زمانی کوتاه ادامه داشته و خودبخود از بین می رود. اما اگر با سکسکه هایی مداوم و بلند مدت مواجه شده اید، این شرایط ممکن است به مشکلات سلامت جدی‌تر اشاره داشته باشد.

سکسکه می تواند نشانه ای از بیماری بازگشت اسید معده به مری باشد

نشانه های شایع بازگشت اسید معده به مری شامل سوزش سر دل، بالا آوردن اسید تلخ مزه و حالت تهوع می شوند. سکسکه هایی که از بین نمی روند نیز می توانند نشانه ای از ابتلا به این بیماری باشند. در صورت تداوم این شرایط برای بررسی دقیق‌تر به پزشک مراجعه کنید، زیرا بیماری بازگشت اسید معده به مری می تواند در زندگی شما اختلال ایجاد کرده و البته تاثیر منفی روی سلامت معده و مری خواهد داشت.

سکسکه می تواند نشانه ای از استرس زیاد باشد

سکسکه ممکن است نشانه ای هشدار دهنده از سطوح بالای استرس در شما و نیاز به کسب آرامش باشد. کلینیک مایو استرس را به عنوان یکی از دلایل بروز سکسکه فهرست کرده است. در صورت مواجهه با سکسکه به همراه سطوح افزایش یافته استرس، انجام اقداماتی در راستای کسب آرامش مانند پیاده روی، مدیتیشن، ورزش یا رفتن به تعطیلات را مد نظر قرار دهید.

سکسکه می تواند نشانه ای از سرطان باشد

سکسکه می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان، از جمله مواردی که در مغز، معده، یا غدد لنفاوی شکل می گیرند، باشد. سکسکه هایی که در طولانی مدت - بیش از 30 روز ادامه دارند - با برخی از سرطان هایی که به آنها اشاره شد، مرتبط بوده اند. تداوم سکسکه در این مدت طولانی نشان دهنده مشکلی جدی در بدن است. خوشبختانه، در موارد بسیار نادر سکسکه نشانه ای از سرطان است.

سکسکه می تواند نشانه ای از سینه پهلو باشد

سکسکه های بلند مدت می توانند نشانه ای از ابتلا به سینه پهلو باشند. در شرایطی که فرد مبتلا به سینه پهلو علائمی مانند سینه درد، لرز، تب، و تنگی نفس را تجربه می کند، سکسکه نیز می تواند یکی از نشانه های ابتلا به این عفونت ریه باشد. پزشک احتمالا برای تشخیص دقیق یک تصویربرداری پرتو اکس از سینه را تجویز خواهد کرد.

سکسکه می تواند نشانه ای از بیماری التهابی سیستم عصبی مرکزی باشد

یکی از علائم اختلال طیف نورومیلیت اپتیک (NMOSD) - گاهی اوقات با بیماری ام اس اشتباه گرفته می شود - سکسکه مداوم است. تجربه استفراغ، نابینایی و حالت تهوع از دیگر نشانه های بیماری التهابی سیستم عصبی مرکزی هستند که مغز، ساقه مغز، اعصاب بینایی، و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورتی که با سکسکه مداوم مواجه هستید و علائم دیگر این بیماری را نیز تجربه می کنید، مراجعه به پزشک برای بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه محسوب می شود.

سکسکه می توانند بخشی از علائم زودهنگام سکته مغزی باشد

سکسکه می تواند نشانگر خوبی برای سکته مغزی باشد. سکسکه همراه با سینه درد غیر معمول می تواند نشانه هشدار دهنده یک سکته مغزی در زنان باشد. در حقیقت، انجمن ملی سکته مغزی آمریکا سکسکه را به همراه حالت تهوع، سردرگمی و ضعف عمومی به عنوان یکی از علائم منحصر به فرد سکته مغزی که زنان ممکن است تجربه کنند، فهرست کرده است.

سکسکه می تواند به معنای تجربه حمله قلبی باشد

اگر سکسکه شما چند روز ادامه داشته و از بین نمی رود، ممکن است یک حمله قلبی را تجربه کرده باشید. این در شرایطی است که امکان دارد علائم دیگر سکته قلبی مانند تعریق، ضعف یا سینه درد را نیز تجربه نکرده باشید. البته این که سکسکه نشانه ای از تجربه حمله قلبی باشد، بسیار نادر است.

سکسکه می تواند به معنای افت عملکرد کلیه باشد

اگر به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستید و با تکرر سکسکه مواجه هستید، این می تواند نشانه ای از وخیم‌تر شدن شرایط کلیه های شما باشد. سکسکه به همراه علائم دیگر مانند استخوان درد، بوی غیر عادی دهان، و انقباض های عضلانی از جمله نشانه های وخیم‌تر شدن شرایط کلیه ها هستند. از آنجایی که کلیه ها مسئولیت دفع مواد زائد و آب اضافه در بدن را بر عهده دارند، عملکرد درست و بهینه آنها اهمیت دارد. سکسکه به همراه علائم دیگر می تواند نشانه ای از مواجهه کلیه ها با مشکلی جدی باشد. در این شرایط ممکن است به انجام دیالیز نیاز داشته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین