کد خبر: ۱۴۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به جزئیات برنامه‌های این کمیته در ماه مبارک رمضان برای مددجویان از توزیع نزدیک به 3 میلیارد تومان به افطاریه و سبد غذایی بین نیازمندان در این ماه خبر داد.
ناطقان: محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته این اداره‌کل اظهار داشت: در سال گذشته سه محور کاری در حوزه رسیدگی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان صورت گرفت که اولین موضوع برگزاری افطاری بود که بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان غذا و یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز سبد کالا بین مددجویان توزیع شد که در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای یکصد هزار مددجوی کمیته امداد توزیع شد.

وی با اشاره به طرح مصداق‌الجنه افزود: این طرح با همکاری مدیران کمیته امداد استان تهران صورت گرفت که در این طرح بیش از 11 هزار خانواده با حضور 630 مسئول ا ستانی مورد بازدید قرار گرفته و قریب 450 میلیون تومان به این خانواده‌ها اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری جشن رمضان با همکاری شبکه 5 سیما در باغ موزه قصر در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری در طرح توزیع افطاریه و سبد غذایی رقمی نزدیک به 3 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شود؛ ضمن اینکه هفته اکرام و اطعمام نیازمندان نیز از 15 لغایت 21 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن رمضان به مدت 30 شب در بوستان گفتگو شهر تهران یادآور شد: این جشن در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 30 شب با شعار ترویج صدقه الکترونیکی و پیامکی برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه سامانه پرداخت پیامکی به شماره #7788* که چندسالی است راه‌اندازی شده امسال مورد توجه و ترویج قرار می‌گیرد و تلفن ثابت 7355 نیز برای دریافت کمک‌های مردمی فعالند.

ولیئی از راه‌اندازی وب کیوسک‌های کمیته امداد در معابر و محل‌های تردد مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این وب کیوسک‌ها جایگزین صندوق‌های آهنی کمیته امداد در تهران می‌شود.

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز در نشست خبری با اشاره به جزئیات فعالیت‌های کمیته امداد استان تهران در سال گذشته و برنامه‌های سال جاری اظهار داشت: قصد داریم وب کیوسک‌ها را در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس،‌ پایانه‌های مسافری و فرودگا‌ه‌ها مستقر کنیم افزود: این وب‌کیوسک‌ها به مرور جایگزین صندوق‌های آهنی در سطح شهر می‌شود و امیدواریم بتوانیم طی 5 سال همه صندوق‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان از 20 وب کیوسک در شهر تهران رونمایی می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه جشن رمضان در بوستان گفتگو برگزار می‌‌شود ضمن اینکه 150 غرفه نیز در کنار این برنامه به عرضه و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: در جشن رمضان امسال بخشی از ‌آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف تحت عنوان سیاه‌چادرها و تولیدات عشایری در قالب نمایشگاه برگزار می‌شود ضمن اینکه قریب به 2 هزار نفر ظرفیت حضور مردم در جشن رمضان امسال است که این برنامه به مدت 70 دقیقه هر شب اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در لیالی قدر ثبت ‌نام از متقاضیان از طرح اکرام و محسنین انجام می‌شود یادآور شد: سال گذشته مردم شهر تهران نزدیک 61 میلیارد تومان به طرح محسنین در داخل استان تهران کمک کردند و درآمد طرح اکرام 32 میلیارد و 500 میلیون تومان و درآمد طرح محسنین نیز 28 میلیارد و 100 میلیون تومان بود که تمامی  این مبالغ به حساب ایتام به صورت مستقیم واریز شد.

ولیئی بیان داشت: در حال حاضر در استان تهران 75 هزار حامی طرح اکرام و محسنین فعالیت می‌کنند ضمن اینکه سرانه دریافتی ایتام در استان تهران ماهیانه 400 هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح «حامی آروزها» یادآور شد: امسال این طرح در مراسم جشن رمضان انجام می‌شود ضمن اینکه در سال گذشته نیز 1720 آرزو ایتام توسط نیکوکاران برآورده شده که مبلغی برابر با 580 میلیون تومان بود و امیدواریم در ماه رمضان امسال 2500 پاکت از آرزوهای ایتام جمع‌آوری شود که پیش‌بینی رقمی بیش از 800 میلیون تومان را داریم؛ ضمن اینکه در هفته اکرام و اطعام نیازمندان که از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود در مکان‌های پرجمعیت شهر تهران برای شرکت در این طرح ثبت‌نام می‌شود.

وی از توزیع سبد کالایی از 10 تا 25 ماه مبارک رمضان در تمام شهرهای استان تهران بویژه روستاها خبر داد.

ولیئی درباره مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات به نیازمندان و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی ابراز داشت: سال گذشته حرکت خوبی با مشارکت فرمانداری،‌کمیته امداد،‌بهزیستی،‌دادستانی و نیروی انتظامی شکل گرفت تا بر فعالیت تشکل‌ها و خیره‌های مردمی نظارت لازم صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به بازنگری اساسنامه کمیته امداد در سال 94 متذکر شد: در 16 فروردین سال 94 این اساسنامه توسط رهبر معظم انقلاب به کمیته امداد ابلاغ شد و بر این اساس کمیته امداد مکلف است امر ساماندهی‌ و نظارت بر خیریه‌ها را نظارت کند ضمن اینکه برای نخستین‌بار در کشور در سال گذشته بازبینی در کل موسسات خیریه صورت گرفت و فعالیت‌ها و حساب‌های مالی بانکی آنها نظارت شد و نسبت به پلمپ موسسات مختلف اقدام شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری این طرح برای کل شهرستان‌های استان تهران عملیاتی می‌شود گفت: قریب به هزار موسسه خیریه مجاز و غیرمجاز در تهران ارزیابی می‌شود؛ ضمن اینکه امسال این طرح برای کل استان‌های کشور باید صورت گیرد و نظارت بر موسسات خیریه انجام شود.

ولیئی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش افزود: در سال 96، 2037 جهیزیه با رقمی بالغ بر 7 میلیارد و 100 میلیون تومان تهیه شد؛ ضمن اینکه در این سال برای کمک به بیش از 13 هزار دانش‌آموز و دانشجو در تهران مبلغی برابر با 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت وام قرض‌الحسنه امداد ولایت به 12 هزار و 200 مددجو با رقم 37 میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و گفت: برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر 6 سال 871 کودک تحت پوشش قرار گرفتند که مبلغی برابر با 671 میلیون تومان سبد کالایی و پروتئینی توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از 7 هزار و 700 زن سرپرست خانوار و مجری طرح‌های اشتغال بیمه تامین اجتماعی شدند افزود: حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد به سازمان تامین اجتماعی استان تهران واریز شد که رقمی برابر با 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

ولیئی با اشاره به پرداخت هزینه درمان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بیان داشت: 110هزار نفر از مددجویان و غیرمددجویان خدمات درمانی دریافت کردند که مبلغی برابر با 33 میلیارد تومان بود که به حدود 500 مرکز درمانی و پزشکی در سطح استان تهران پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع 54 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرار داشتند که بیش از 141 میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت به این مددجویان در سطح استان تهران پرداخت شد.

وی با اشاره به دلایل تحت پوشش قرار گرفتن افراد مختلف در کمیته امداد خاطرنشان کرد: 49 درصد افراد به خاطر فوت سرپرست،‌26 درصد به دلیل طلاق ،‌16 درصد به خاطر از کارافتادگی سرپرست ، 3 درصد به خاطر بیماری سرپرست، 3 درصد به دلیل زندانی بودن سرپرست خانواده و مابقی نیز به دلایلی همچون بدسرپرستی،‌نداشتن والدین، خانواده سرباز داشتن،‌ متارکه و ... بوده است.

ولیئی با بیان اینکه 89 درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران در مناطق شهری و 11 درصد در مناطق روستایی قرار دارند تصریح کرد: در سال گذشته مردم استان تهران بیش از 10 میلیارد و 627 میلیون تومان زکات به دبیرخانه ستاد احیای زکات استان تهران پرداخت کردند که 18 درصد بیشتر از برنامه پیش‌بنیی شده سال 96 بود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به حوزه اشتغالزایی برای مددجویان اظهار داشت: در سال گذشته 77 میلیارد تومان برای ایجاد فرصت شغلی در قالب پرداخت وام قرض‌ الحسنه صورت گرفت که پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری 120 میلیارد تومان در این خصوص تسهیلات ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در استان تهران افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی برای مددجویان تحت پوشش 7 کانون در سطح استان تهران فعالیت می‌کند ضمن اینکه امسال یک مرکز فرهنگی و قرانی با رویکرد قران محوری در منطقه 13 تهران افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح آیات رویش با همکاری کارگروه قرآنی قرارگاه خاتم الاوصیاء یادآور شد: این طرح در برخی شهرستان‌های جنوبی تهران برای تربیت حافظان و مربیان قرانی انجام شد و در سال جاری این طرح علاوه در شهر تهران در سایر نقاط کشور نیز انجام می‌شود.

ولیئی با بیان اینکه در سال جاری برای همه مددجویان استان شناسنامه فرهنگی به صورت الکترونیکی تهیه می‌شود گفت: در سال گذشته 24 هزار نفر از مددجویان در قالب طرح شوق زیارت به اماکن متبرکه  عتبات عالیات، مشهد مقدس،‌قم، جمکران و اماکن مذهبی دیگر در استان تهران اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد با شرکت مترو یادآور شد: این تفاهم‌نامه دارای سه محور است؛ اولین محور نصب وب کیوسک‌ها در مترو است که اولین وب کیوسک در ماه رمضان نسب می‌شود؛ دومین محور طراحی سیستم LBS در ایستگا‌های مترو است تا وقتی مردم وارد مترو می‌شوند پیامکی با عنوان دعوت به نیکوکاری برای آنان ارسال می‌شود ضمن اینکه ساماندهی صندوق‌های کمیته امداد در ایستگاه‌های مترو نیز در حال انجام است.

ولیئی اضافه کرد: طبق برنامه زمانی در نظر گرفته شده بعد از ماه مبارک رمضان قصد داریم کانترهایی را در ایستگاه‌ها برای مددجویان قرار دهیم تا آنها به فروش محصولات خود به مدت یک هفته اقدام کنند.

وی افزود: با همکاری شورای شهر تهران شهرداری و شرکت مترو و اتوبوسرانی در ماه مبارک رمضان همه مددجویان کمیته امداد از 50د رصد تخفیف خرید بلیت مترو و اتوبوس بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره اقدامات کمیته ا مداد در مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم استان تهران بیش از 7 میلیارد تومان به مردم مناطق ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب کمک کردند ضمن اینکه مردم تهران نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای کمک به ساخت و بازسازی منازل مددجویان این مناطق کمک کردند و ایجاد بیش از 110 واحد مسکونی در این مناطق شروع شده است که جزء تعهدات کمیته امداد استان تهران است.

ولیئی از حذف پرونده‌های فیزیکی مددجویان کمیته امداد استان تهران در سال جدید خبر داد و افزود: پرونده‌های الکترونیکی جایگزین می‌شود ضمن اینکه صندوق‌های صدقه پایانی نیز تا پایان سال جاری به روش غیرحضوری جمع‌اوری می‌شود.

وی یادآور شد: تا پایان سال جاری بیش از 75 مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران راه‌اندازی می‌شود که تا حال حاضر 38 مرکز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است ضمن اینکه نرم‌افزار کاربردی اختصاصی کمیته امداد به نام «ثنا» برای پرداخت الکترونیکی مردم رونمایی می‌شود که از ظرفیت سرشماری ملی ارتباطی به شماره 0968877 و از درگاه‌های UFFP ملی و استانی و سایت کمیته امداد برای جذب مشارکت‌های مردمی استفاده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد استان تهران در حوزه مسکن بیان داشت در سال گذشته 326 واحد مسکونی برای مددجویان احداث یا خریداری شد ضمن اینکه مسکن 1700 خانواده نیز تعمیر و بازسازی شد.

ولیئی از وجود حدود نزدیک به 20 هزار و 800 خانواده مستاجر در بین مددجویان کمیته امداد استان تهران خبر داد و گفت: در سال گذشته در حوزه مسکن خدماتی برابر با 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان ارائه شد که پیش‌بینی می‌کنیم این عدد در سال جاری به نزدیک 8 میلیارد تومان برسد ضمن اینکه براساس مصوبات مجلس بخشی از 50 هزار واحد مسکن مهر که مصوب سال جاری است به مددجویان استان تهران اختصاص داده شده است.

وی از ارائه خدمات مشاوره‌ای خانوادگی و تحصیلی به 12 هزار و 300 مددجو و ارائه خدمات مشاوره‌ای ازدواج به 2100 مددجو در سال گذشته خبر داد.


منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین