کد خبر: ۱۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم که سال ۹۷ سال خوبی برای توسعه محوطه آرامگاه فردوسی باشد.
ناطقان: علی اصغر مونسان در حاشیه بزرگداشت مقام فردوسی و پاسداشت زبان فارسی اظهار کرد: همچنین نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و طراحی‌های آن به انجام رسیده که البته این طراحی‌ها در فاز صفر قرار دارد و امید است که این طرح‌ها به فاز یک و دو پیش رود و به مرحله طرح اجرایی برسد. توافق نامه‌ای هم که این اداره کل با شهرداری داشته‌اند و سال ۹۷ سال خوبی برای توسعه محوطه آرامگاه فردوسی باشد و با این اتفاقات و همچنین برنامه‌هایی که قرار است آقای مکرمی‌فر و همکاران ما در مشهد در حوزه نرم افزاری به اجرا برسانند، بیشتر بحث معرفی تبلیغات است که امیدواریم مکانی جدی برای گردشگران خارجی و داخلی باشد.

وی گفت: خوشبختانه در کنار بنای ارزنده آرامگاه فردوسی بناهای جانبی خوبی از جمله کتابخانه و نگارخانه وجود دارد، اما در واقع در محیطی که فردوسی بزرگ؛ خدمات زیادی را برای این ملت داشته است؛ هویت و همچنین پاسداشت هویت خود را مدیون این بزرگ مرد هستیم و اگر او نبود الان هم زبان فارسی وجود نداشت، بنابراین باید هرچه بیشتر تلاش کنیم تا این مکان؛ یک مقصد مهم گردشگری باشد.

مونسان ادامه داد: این اتفاقی که در حال حاضر وجود دارد و با توجه به تعداد کم گردشگران برازنده این مکان بزرگ نیست، بنابراین اعتباراتی در سطح استانی و ملی در نظر گرفته شده که خوشبختانه در سفر اخیر رئیس جمهور اعتباراتی نیز از آن محل دیده شد که در مجموع حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتباری است که در اختیار اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی وجود دارد و می‌تواند از آن بهره برداری کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در واقع امر تبلیغات در همه حوزه‌ها از جمله حوزه گردشگری امر بسیار مهمی است و در حال حاضر نیز تبیلغات را امروزه افراد نگاه سرمایه‌ای به این موضوع ندارد و با نگاهی سرمایه گذاری به آن توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما با این همه داشته‌های تاریخی و جاذبه‌های متعدد طبیعی که درون خود جای داده است، ابراز عقیده کرد و گفت: به اعتقاد من در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی کارهای کمی کرده‌ایم و دلیل عمده آن نیز می‌توان به کمی اعتبارت اشاره کرد و خوشبختانه امسال اعتبارات ما در این بخش افزایش قابل توجهی داشته و امید است که این اعتبارات قابل توجه افزایش پیدا کند و هم باید تعاملات خود را نیز با بخش‌های رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی برای داخل کشور بسیار مهم است؛ افزایش دهیم و در رسانه‌های خارج از کشور نیز شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و حضور در مدیاهای خارجی موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود.

مونسان تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم ظرفیتی که امسال به وجود آمده را فعال کنیم و تا حدودی در بخش تبلیغات و معرفی جاذبه‌های کشور نیز به سمت جلو پیش رویم و هرچه در این بخش هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده‌ایم چرا که قطعا منجر به افزایش گردشگر خارجی به کشور خواهد شد و حتی در داخل کشور نیز موجب رونق بیشتری می‌شود، چرا که اعتبارات در این اندازه وجود دارد و این در حالی است که در سال ۹۶ به دلیل کمبود اعتبارات تبلیغات خیلی کمی انجام شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: از فضای مجازی هم سعی کرده‌ایم که استفاده کنیم و تقریبا می‌توان گفت که یک فضایی است که در میان شهروندان زیاد رونق پیدا کرده است، همچنین اتفاق دیگری هم که افتاده نیز می‌توان به راه اندازی پرتال جامع گردشگری اشاره کرد که سعی کرده‌ایم دوباره در آنجا همه جاذبه‌های خود را معرفی کنیم که در حدود ۱۷ روز ۶.۵ میلیون بازدید کننده داشته‌ایم که رقمی بسیار خوب و مناسبی بود که در توزیع یکنواخت گردشگر در کشور کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم بنا است که زبان‌های خارجی را نیز توسعه دهیم و این را انجام خواهیم داد چرا که در این فاصله تنها توانسته‌ایم زبان فارسی را راه اندازی کنیم و ان‌شاالله زبان‌های انگلیسی و اسپانیاییی هم به آن اضافه شود و این امر در این زمینه تاثیر بسزایی خواهد داشت، بنابراین با توجه به همین مقدار اعتباراتی که وجود دارد باید مدیران کل هم فعالیت خود را بیشتر کنند و همچنین از طریق فضای مجازی نیز برای تبلیغات بیشتر بهره گیریم.

مونسان اظهار کرد: برخی از رسانه‌ها وجود دارند که آن‌ها رسانه‌های معاند هستند و سیاست کلی نظام هم این است که با هیچ کس آن‌ها کاری نکند به جز یکی دو مورد که ما خیلی در این زمینه محدودیتی نداریم و می‌توانیم از فضای رسانه خارجی هم استفاده کنیم، چند رسانه‌ای محدودیت هستند  که آن‎ها هم خیلی مهم نیستند و در سایر بخش‎ها نیز محدودیتی وجود ندارد و آنچه که باعث شده کمتر حضور داشته باشیم کمبود اعتبارات بوده است چرا که کمبود اعتبارات در رسانه‌های بین‌المللی شناخته شده هزینه زیادی را به دنبال دارد و ما این اعتبارات را در اختیار نداشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که تهدید و فرصت تا چه میزان می‌تواند به توسعه گردشگری کمک کند، عنوان کرد: من معتقدم در همه موضوعات اعم از موضوعات فرصتی و تهدیدی که بالاخره دارای مزیت ‌ها و معایبی است و آنچه که مهم به شمار می‌رود این است که ما بتوانیم از مزیت‌های آن استفاده کنیم و بدی‌های آن را نیز محدود کنیم. 

وی اضافه کرد: فضای مجازی هم اینگونه است و نمی‌توانیم منکر فضای مجازی شویم چرا که این فضا امروزه جایگاه خاص خود را پیدا کرده و مخاطبین زیادی را هم به خود جذب کرده و همچنین فرصت‌های بسیار زیادی هم در آن وجود دارد، بنابراین باید بتوانیم از این فرصت‌ها و مزیت‌ها استفاده کنیم. 

مونسان تصریح کرد: بخش‌هایی که بالاخره بخش‌های مضری هم در آن وجود دارد؛ خوشبتانه حوزه میراث فرهنگی را در برنمی‌گیرد و ما خیلی درگیر این موضوعات و متولی این امر ما نیستیم و ما باید از این قسمت‌های مثبت و فضاهای مزیتی آن نیز بهره‌گیری کنیم. 

معاون رئیس جمهور گفت: در دولت دوازدهم حوزه گردشگری جدی گرفته شده و درخواست رئیس جمهور نیز بر این مبنا قرار گرفته است و ما حتما باید بتوانیم گردشگری را فعال کنیم و به درآمدهای کشور اضافه کنیم، در واقع گردشگری به ایجاد اشتغال کمک بسیار زیادی می‌کند، بنابراین این نکته که گردشگری در سازمان هم جدی گرفته شده و جزو اولویت‌ها قرار گرفته امر مهمی است و هم اینکه امیدواریم برنامه‌های تبلیغاتی خود را در این حوزه و پرتال جامع گردشگری که روز به روز کامل‌تر می‌شود انجام دهیم و امیدوارم که سال ۹۷ در حوزه معرفی و تبلیغات اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع باید در مشهد جاذبه ایجاد کنیم که با اجرای اعتبارات، گردشگر به آن مجموعه اضافه خواهد شد، همچنین صحبت‌هایی هم با آقای مکرمی فر در این راستا انجام شده؛ باید کاری کنیم هنگامی که گردشگری به مشهد سفر می‌کند علاوه بر آرامگاه فردوسی که یکی از این جاذبه‌ها است از جاذبه‌های متعدد دیگری که در مشهد وجود دارد بازدید داشته باشند و به آن مناطق نیز سفر کنند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین