کد خبر: ۱۴۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
در حالی که 12 سال از محاصره نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن در نوار غزه می گذرد، 'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر، شکستن محاصره غزه را مشروط به خلع سلاح حماس کرد.
ناطقان: به گزارش سایت خبری 'فلسطین الیوم' لیبرمن در نشست با فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی گفت: زمانی محاصره غزه را لغو می کنیم که جنبش حماس خلع سلاح شود.

وی مدعی شد که 'اسرائیل' نمی تواند بپذیرد محاصره را لغو کند و حماس همچنان به قاچاق سلاح خود ادامه دهد.

طی 12 سال گذشته، محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تاثیرات منفی زیادی بر وضعیت زندگی نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمله یک میلیون و 300 هزار آواره گذاشته است.

لیبرمن با تکذیب گزارش های منتشر شده درباره برقراری آتش بس طولانی مدت با حماس گفت: 'اسرائیل' تنها زمانی به آتش بس با حماس می اندیشد که این جنبش به طور کامل خلع سلاح شود.

لیبرمن در حالی از خلع سلاح حماس سخن می گوید که نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی هر روز در غزه بی رحمانه مردم بی دفاع و غیر مسلح را به خاک خون می کشد و در جریان تظاهرات سالروز نکبت (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) تاکنون بیش از 60 فلسطینی در نوار غزه به دست نظامیان صهیونیستی کشته و بیش از 3 هزار تن دیگر زخمی شدند.

در پی محاصره تحمیلی نوار غزه از سوی رژیم اشغالگر قدس، فلسطینیان با مشکلات بسیاری از جمله کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، سوخت و همچنین مصالح ساختمانی روبه رو هستند.

ساکنان نوار غزه برای وارد کردن ملزومات زندگی و مصالح ساختمانی برای بازسازی ویرانی های غزه از تونل هایی که حماس احداث کرده، استفاده می کنند.

در همین حال، 'خالد مشعل' رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با بیان این که راهپیمایی بازگشت در غزه پیام یک ملت بی دفاع به جهانیان است، خواستار انتقال راهپیمایی بازگشت از نوارغزه به کرانه باختری شد.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه ( 24 اردیبهشت ماه) راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (پایه ریزی رژیم صهیونیستی در فلسطین) در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند که در جریان آن 61 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین