کد خبر: ۱۴۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲
یک متخصص تغذیه به فواید روزه داری برای سلامت بدن و عادات صحیح تغذیه‌ای در این ماه اشاره کرد.
ناطقان: خدیجه رحمانی متخصص تغذیه؛ در خصوص فواید روزه داری در ماه مبارک رمضان برای سلامتی، اظهار کرد:  روزه داری به سلامت بدن افراد کمک می‌کند؛ باعث سم زدایی در بدن شده و افراد اغلب پس از پایان این ماه احساس سبکی و سلامت می کنند.


این متخصص تغذیه بیان کرد:  زمانی که افراد روزه می گیرند به دلیل حذف یک وعده غذایی  اسیدهای درون معده خارج می‌شود ؛ زمانی که فرد از اذان صبح تا اذان مغرب غذا و  آب مصرف نمی کند، این کار  اسیدهای انباشته  در معده را به مرور از بین می برد و باعث سلامتی بدن می شود.

روزه داری به سلامت بدن و کاهش بیماری ها کمک می‌کند

رحمانی با بیان اینکه مصرف نکردن غذا املاح مازاد بدن را تجزیه می کند، عنوان کرد: روزه داری به سم زدایی بدن کمک می کند؛ از نظر فیزیولوژیکی هشت ساعت بعد از غذا نخوردن قند خون کاهش پیدا می کند و بعد از آن ذخایر ترکیبی بدن شامل گلیکوژن و قند ذخیره شده در کبد و عضلات به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

رژیم های ناسالم در زمان روزه داری باعث کاهش پروتئین در بدن می شود

این متخصص تغذیه ادامه داد: روزه دارانی که رژیم های ناسالم می گیرند به سلامت بدن خود ضرر می رسانند؛ این رژیم های نادرستی که افراد می گیرند (مانند اینکه از افطار  تا افطار بعدی غذا مصرف نمی کنند) باعث تجزیه  پروتئین در بدن شده  و به بافت های طبیعی آسیب وارد شود؛ مناسب ترین نوع روزه داری این است که طبق اصول درست پیش برویم.
با روزه داری اصولی سلامتی بدنتان را تضمین کنید

رحمانی با اشاره به اینکه روزه داری باعث می شود چربی خون در افراد کاهش پیدا کند، اظهار کرد: روزه داری سبب کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد شده و بسیاری از بیماری های فرد کاهش پیدا کند؛ همچنین باعث کاهش وزن  و کم شدن توده جرمی بدن یا BMI می شود.


وی با تاکید بر اینکه روزه داری استرس را کاهش می دهد، گفت: در روزه داری افراد در کنار بُعد فیزیولوژیکی به بُعد روانی هم توجه می کنند و  و زمان  عبادت  حس آرامشی در آنها ایجاد می شود که به کاهش استرس کمک می‌کند.
سیستم ایمنی بدن را با روزه تقویت کنید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد باید به سیستم ایمنی بدن خود توجه کنند، اظهار کرد: افرادی که قصد دارند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند، روزه داری کمک کننده بسیار عالی است که باعث تقویت قوای بدن می شود؛ همچنین عوامل التهابی بدن مانند روماتیسم را کم می کند.


رحمانی ادامه داد: در زمان روزه داری فشار خون کاهش پیدا می کند و گردش خون بهتر می شود؛ روزه داری  اگر درست رعایت شود مزایای بسیاری برای بدن افراد دارد و به   تقویت اراده افراد کمک می کند، به دلیل اینکه در روزهای ماه  رمضان از خوردن و آشامیدن امتناع  می شود؛  این کار به تقویت ارادی کمک شایانی می کند.


وی با تاکید بر اینکه  سلامتی افراد وابسته به  رژیم غذایی درست است، افزود: افراد باید در این  اوقات به کمیت و کیفیت نوع غذاهای خود توجه کنند؛ در زمان افطار و سحر پرخوری نکنند، شیرینی جات، نوشابه و ماد شور  مصرف نشود و اگر به دنبال لاغری هستند باید در زمان سحر و افطار درهم نخورند در واقع  باید رژیم اصولی داشته باشند؛  یعنی رژیمی که  چربی مازاد بدن را کم کند، برخی از افراد نوعی رژیم می گیرند که به جای چربی، عضلات بدنشان کم می شود و آسیب های جدی به بدن خود وارد می کنند.

از خوردن غذاهای ناسالم به خصوص غذاهای سرخ کردنی امتناع کنید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد باید از خوردن غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنند، ادامه داد: در زمان سحر یک غذای کامل از تمام گروه های  غذایی مصرف کنند؛ نان، حبوبات، غلات، پروئتین و لبنیات در رژیم غذایی خود به کار ببرند،  سالاد و سبزی ها که آب پیوسته در آن وجود دارد؛ در رژیم غذایی خود جای دهند.



رحمانی با بیان اینکه افراد همراه با سالاد از سس استفاده نکنند، یاد آور شد: همراه با سالاد لیموی تازه، نارنج، سرکه و ماست استفاده شود؛ در مواردی سس انار  یا سس قرمز که ضرر کمتری دارد می توان مصرف کرد، اصلا از سس مایونز استفاده نشود، آب و میوه جات در فاصله مناسب بعد از مصرف غذا استقاده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین