کد خبر: ۱۴۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
برخی از تیتراژ های ماه مبارک رمضان به اندازه ای ماندگار است که بسیاری از افراد در طول سال هم آن را زیر لب زمزمه می کنند.
ناطقان: ماه مبارک رمضان، یادآور خاطرات ویژه موسیقیایی کشور است.

بسیاری از تیتراژ هایی که در ماه رمضان سال های گذشته خوانده شده است، همچنان شنیده می شود و برخی از تیتراژ ها به اندازه ای ماندگار است که بسیاری از افراد در طول سال هم آن را  زیر لب زمزمه می کنند.

قطعه های «من و درگیر خودت کن» با صدای محسن یگانه، «گمگشته» با صدای مجید اخشابی، «میوه ممنوعه» با صدای احسان خواجه امیری، «هواتو کردم» با صدای محمد علیزاده، «نگران منی» با صدای  مرتضی پاشایی، «هوایی رو که نفس می کشی» با صدای فرزاد فرزین، «هر جور می تونی بمون» با صدای مهدی یراحی، «حس می کنم تو رو» با صدای مهدی یغمایی از جمله تیتراژ های محبوب ماه مبارک رمضان است.
ماه عسل و نوید تیتراژ های ماندگار

هر سال برنامه ماه عسل به تهیه کنندگی احسان علیخانی تیتراژ های محبوبی را ارائه می کند و موسیقی تمامی تیتراژ های ماه عسل در قالب موسیقی پاپ تولید شده است.

در سال ۸۶ خواندن تیتراژ ماه عسل به عهده محسن یگانه بود.

سال ۸۸ مهدی یراحی تیتراژ ماه عسل را خوانده است که قطعه ای بسیار ماندگار بود. ماه عسل ۹۰ را مهدی یغمایی اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. تیتراژ پایانی هم توسط مهدی یراحی اجرا شد.

در سال ۹۱ موسیقی ماه عسل با صدای بنیامین بهادری و تیتراژ پایانی آن نیز با صدای حامد زمانی اجرا شد. همچنین در سال ۹۲ فرزاد فرزین خواننده ابتدایی این برنامه بود و خواننده انتهایی آن نیز برعهده مهدی یراحی بود. نام تیتراژ یراحی «بغض تو» بود.
 

در سال ۹۳ نیز مرتضی پاشایی خوانندهٔ ابتدایی و مهدی یراحی خواننده انتهایی  بود. در سال ۹۴ تیتراژ ابتدایی را  امیرعلی بهادری و تیتراژ انتهایی را احسان خواجه امیری اجرا کرد.

تیتراژ ماه عسل در سال 95 را محسن یگانه خواند و در سال 96 محمد علیزاده و سینا شعبانخانی با موسیقی پاپ، تیتراز های این برنامه محبوب را تولید کردند.
پرکار ترین خواننده ماه رمضان

احسان‌ خواجه‌امیری  رکورد دار اجرای تیتراژهای تلویزیونی در ماه مبارک رمضان است،  این خواننده برای نخستین بار در سال 84 تیتراژ سریال «برای آخرین بار» را اجرا کرد که محبوبیت داشت. او سپس سال 86 تیتراژ سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی را خواند که آن تیتراژ نیز بار ها و بار ها از صدا و سیما پخش شد و محبوبیت فراوانی پیدا کرد.

 

وی سال بعد تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال «مثل هیچکس» را خواند و در سال 89 بار دیگر با حسن فتحی، تیتراژ سریال «در مسیر زاینده‌رود»را تولید کرد. این خواننده  پاپ در سال 92 دو قطعه «به دادم برس» و «شب سرمه»را برای سریال «مادرانه»شبکه سه خواند و آخرین قطعه ای که خواجه امیری در ماه رمضان خواند برای سال 94 و برنامه ماه عسل بود.
عاشق ماه رمضان مثل علیزاده

محمد علیزاده بار ها در مصاحبه های گوناگون ابراز کرده که عاشق ماه رمضان است و بهترین کار هایش را در این ماه تولید کرده است. او در طول سال، فعالیت زیادی در حوزه تولید ندارد اما پس از دورانی که در موسیقی پاپ شناخته شد، تقریبا هر سال یک یا چند تیتراژ ماه رمضانی را اجرا کرد.

نخستین تیتراژ ماه رمضانی علیزاده در برنامه ماه عسل اجرا شد. او سال بعد در ویژه برنامه «شهر باران»  شبکه یک خواند.  در سال 92 نیز علیزاده قطعه «هواتو کردم» را  برای سریال «خروس»خواند. این قطعه بسیار محبوب شد.


 

علیزاده  دو قطعه برای تیتراژ سریال «برادر» خواند و در همان سال تیتراژ برنامه ماه عسل، ویژه شب عید را نیز اجرا کرد.

سومین همکاری علیزاده با پروژه «ماه عسل» سال گذشته رقم خورد که به این ترتیب بعد از مهدی یراحی او بیشترین همکاری را با احسان علیخانی در ماه عسل داشته است.
دوست و همراه علیخانی در ماه عسل

مهدی یراحی که شهرتش در موسیقی را با خواندن تیتراژ های تلویزیون به دست آورده ،بیشترین همکاری را با احسان علیخانی در پروژه ماه عسل داشته است. «بغض تو»، «سازش» و «هوای تو» از جمله قطعاتی بود که با صدای یراحی در ماه عسل پخش شد.

مهدی یراحی  فقط در ماه رمضان برای ماه عسل خوانده است.


 
یگانه فقط برای ماه عسل می خواند

نخستین همکاری محسن یگانه با تلویزیون در قالب برنامه «ماه عسل» با نام  «من و درگیر خودت کن» تیتراژ محبوب سال 96  بود. ده سال بعد، یگانه با تیتراژی دیگر، برای ماه عسل خواند. یگانه فقط این دو تیتراژ را در ماه رمضان برای تلویزیون خوانده است.


 
گمگشته، خانه به دوش و متهم گریخت از اخشابی

سه تیتراژ سریال تلویزیونی از کارهای مانگار مجید اخشابی در ماه رمضان بوده است. سال هاست که از اخشابی در ماه رمضان برای برنامه ها و سریال های تلویزیونی خبر نیست.

 

 
رضا صادقی و دو قطعه ماندگار

رضا صادقی نیز چند تیتراژ خوب ویژه ماه رمضان را برای تلویزیون خوانده است. او در سال 89 قطعه‌ای را برای سریال «ملکوت»  اجرا کرد.

او همچنین در سال 92 چند قطعه را برای سریال «دودکش» خواند که  موفقیت بسیار بالایی به دست آورد.صادقی به جز این قطعات، چند اثر دیگر نیز در ماه رمضان اجرا کرده که تیتراژ برنامه «شهر باران» یکی از آن‌هاست.


 


شهاب رمضان، سعید شهروز، قاسم افشار، امیرحسین مدرس، حامد زمانی، مهدی یغمایی، امیرعلی بهادری، بهروز صفاریان، مهدی احمدوند، حجت اشرف‌زاده، بهنام صفوی و بنیامین بهادری و غیره از جمله خوانندگانی هستند که تیتراژهای ویژه برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی ماه رمضان را خوانده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین