کد خبر: ۱۴۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
به دنبال کشتار ده‌ها فلسطینی به دست سربازان رژیم صهیونیستی مردم ترکیه در اعتراض به جنایات اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین با حضور رئیس جمهوری ترکیه ونخست وزیر فلسطین در استانبول، تظاهرات کردند.
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، این تظاهرات در ترکیه پس از شهادت حدود ۶۰ فلسطینی در روز دوشنبه خونین غزه توسط نیروهای رژیم اشغالگر و به درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با حضور نیم میلیون تن از مردم برگزار شد.

معترضان در این تجمع که با شعار "لعنت بر ظلم و حمایت از قدس" برگزار شد، تصاویری از مسجدالاقصی و قبه الصخره با خود حمل کردند و شعارهایی در مخالفت با رژیم اشغالگر سردادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که پرچم هایی از فلسطین و ترکیه را در دست داشتند ضمن همدردی با شهدای روز دوشنبه راهپیمایی بازگشت جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اردوغان طی سخنرانی در مقابل تظاهرکنندگان ضمن اعلام حمایت از جنبش حماس، این جنبش را حامی مسأله و ملت فلسطین توصیف کرد.

انگلیس: سفارتمان را به قدس نمی‌بریم
از سوی دیگر، دومینیک چیلکات، سفیر انگلیس در ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که جمعه در آنکارا داشت، اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشتباه است و انگلیس چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

سفیر انگلیس گفت: همانگونه که می‌دانید، ما سفارتمان را به قدس انتقال نخواهیم داد و این اقدام آمریکا را اشتباه می‌دانیم.

وی در رابطه با روابط دوجانبه انگلیس و ترکیه نیز گفت: ما در سه زمینه حمایت کنسولی از شهروندانمان در خارج، ترویج رونق اقتصادی انگلیس و همچنین محافظت از مرزهای کشور با کشورهای دیگر همکاری می‌کنیم که ما در هر سه زمینه به شراکت ترکیه نیاز اساسی داریم. ما برای مقابله با تمامی تهدیدات که به دنبال ناامن کردن انگلیس وترکیه هستند خصوصا تهدیدات گروهک های تروریستی، با ترکیه همکاری خواهیم کرد.

چیلکات در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره همکاری انگلیس با ترکیه در مسأله فلسطین، تصریح کرد: اردوغان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی نشستی که در انگلیس داشتند بار دیگر بر مواضع خود در این باره، تأکید کردند.

این مقام انگلیسی در ادامه تأکید کرد: ما یک هدف مشترک با ترکیه داریم وآن حمایت از تلاش‌ها برای حل وفصل مسأله فلسطین و اسرائیل، پایان دادن به خشونت و دستیابی به یک توافقنامه عادلانه برای فلسطین است.

اردوغان که به انگلیس سفر کرده بود پس از اقامت سه روزه خود در این کشور و دیدار با ملکه و نخست وزیر انگلیس، سه شنبه به ترکیه بازگشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین