کد خبر: ۱۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲
پژوهش‌های جدید ثابت کرده است، کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در معرض خطر بروز رفتار «قلدری» باشند.
ناطقان: پژوهش‌های جدید ثابت کرده است، کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در معرض خطر بروز رفتار «قلدری» باشند.

روانشناسان می گویند، کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است در معرض خطر ابتلا به «قلدری» قرار بگیرند، زیرا رفتار ناعادلانه دیگران، آنها را رنج می‌دهد. 

اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود؛ علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌ است.

براساس تحقیقات صورت گرفته، کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.

به گفته پژوهشگران، این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان به اوتیسم دشوار می‌سازد؛ ضمن اینکه در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود؛ به همین دلیل تحقیقات جدید ثابت کرده است که عدم دعوت از کودکان اوتیسمی به بازی منجر به «قلدری» آنها برای جبران کمبودها خواهد شد. 

محققان هاروارد باور دارند، کاهش میزان نابرابری‌ها به بهبود کودکان مبتلا به اوتیسم کمک خواهد کرد. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین