کد خبر: ۱۴۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
سوالی که شاید بسیاری از روزه داران در ماه رمضان با آن مواجه شوند؛ این است که چه چیزهایی باید بخوریم که کمتر تشنه شویم و کمتر گرسنه شویم.
ناطقان: سوالی که شاید بسیاری از روزه داران در ماه رمضان با آن مواجه شوند؛ این است که چه چیزهایی باید بخوریم که کمتر تشنه شویم و کمتر گرسنه شویم.

سعی کنید افطار خود را با قندهای طبیعی مثل عسل یا خرما، کشمش، چای یا شیر ولرم آغاز کنید. هرگز با آب یخ افطار نکنید.

بعد از آن شروع به خوردن غذاهای سبک بکنید. مثل نان و پنیر و گردو، حلیم، شله زرد، سوپ، آشی که حبوباتش از قبل خیسانده شده باشدو … .

میوه و سبزی را حتما در وعده افطاری خود بگنجانید. کاهو را فراموش نکنید.

بین وعده افطار و سحر مدام کاهو و میوه میل کنید. برخی از افراد برای کاهش وزن خود بعد از افطار شام میل نمی کنند. این مساله مشکلی برای سلامتی ندارد.

میتوانید بعد از خوردن نان پنیر یا سوپ به خوردن میوه به جای شام مشغول شوید. به شرطی که هرگز وعده سحری را حذف نکنید.

اما کسانی که بعد از افطار باید شام میل کنند بین افطار وشام یک فاصله زمانی کم در نظر بگیرند وسپس یک شام سبک میل کنند.

سعی کنید در وعده شام زیاد پرخوری نکنید. همچین غذا را به ارامی بجوید تا خوب هضم شود.

در افطار شیرینی طبیعی مصرف کنید. چون بدن به شدت نیازبه انرژی دارد. خرما، کشمشو عسل میتواند به شما در افزایش انرژی کمک کند. همچنین میتوانید یک قاشق کوچک شکر به چای تان اضافه کنید. اما از مصرف شیرینی و زولبیا و بامیه به مقدار زیاد خودداری کنید و تاجایی که می شود اصلا نخورید.

آب بدن شما باید در فاصله افطار تا سحر تامین شود. هندوانه در این امر به شما کمک میکند. البته هندوانه را در افطار بخورید.

 خوردن هندوانه در سحر موجب تکرر ادرار می شودو اب بدن شما را میگیرد.

تخم شربتی وخاک شیر به صورت نوشیدنی در افطار بسیار مناسب است. دانه های آن ها آب را در خود نگه داشته، و کم کم ان را ازاد می کنند. بنابراین دیرتر تشنه می شوید.

اوعده افطار همان وعده صبحانه در ایام عادی است. پس باید موادی سبک میل کنید. همان نان و پنیر بسیار مناسب است مصرف ماست در زمان افطار بسیار توصیه می شود.

میتوانید از تکه ای ماهی یا مرغ آب پز یا سرخ شده در روغن بسیار کم برای وعده بعد افطارتان استفاده کنید. سعی کنید در زمان افطار زیاد چای نخورید. چای مدر است و فقط اب بدنتان را میگیرد.

مصرف کربوهیدرات، لبنیات، ویتامین ها، میوه ها، سبزیجات، نوشیدنی های مناسب، گوشت کم روغن، نان و غلات در ایام بعد افطار یعنی همان شام توصیه می شود.

باز هم تاکید میکنیم هرگز با آب افطار نکنید .

در هنگام افطار حتما مواد شیرین طبیعی میل کنید تا انرزی شما در طی روز تامین شود .

مواد شیرینی مثل خرما ، کشمش یا عسل را در زمان افطار میل کنید تا قند خونتان تنظیم شود .

میتوانید با نان و پنیر چای شیرین هم میل کنید . به شرطی که مقدار کمی شکر در چای بریزید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین