کد خبر: ۱۴۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
استاندار تهران با اشاره به اینزکه ١٦ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد گفت: تعداد ٨ هزار نفر از این معتادان تاکنون جمع آوری و سامان دهی شده اند.
ناطقان: محمدحسین مقیمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: پیش از این که مصوبه جلسه ۱۳۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر را داشته باشیم، مقرر بود، شهرداری تهران از ۶۰۰ معتاد متجاهر نگهداری کند، اما اکنون و بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر تمام مسئولیت های اجتماعی بر عهده بهزیستی است.

بهزیستی برای سامان دهی معتادان متجاهر نیازمند کمک سازمان های دیگر است

وی افزود: البته معتادان پس ازسم زدایی برای بازگشت به جامعه در مراکز بهاران شهرداری آموزش می بینند، اما مسئولیت نگهداری از آن ها با شهرداری است.

استاندار تهران اظهار داشت: مصوبه جلسه ۱۳۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئولیت بهزیستی در خصوص معتادان متجاهر را افزایش داده و این در حالی است، که سازمان بهزیستی یک سازمان نحیف با امکانات و تشکیلات محدود، اما ماموریت های مهم حوزه سامان دهی معتادان متجاهر  است و باید به این سازمان کمک شود، چرا که به تنهایی قادر به انجام مسئولیت جمع آوری وساماندهی معتادان متجاهر نیست.

۸۰۰۰ معتاد متجاهر باقیمانده تا پایان سال سامان دهی شود

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران پایان سال ۹۷ را مهلت نهایی برای جمع آوری ۱۶ هزار معتاد متجاهر در این استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۰۰۰ معتاد متجاهر جمع آوری و سامان دهی شده اند و همه سازمان ها و نهادها باید کمک کنند، تا سازمان بهزیستی بتواند ۸۰۰۰ معتاد باقیمانده دیگر را نیز تا پایان سال جمع آوری و سامان دهی کند.

وی از شهرداری تهران خواست، هر امکانات و فضایی برای نگهداری معتادان جمع آوری شده دارد در اختیار قرار دهد و گفت: وظیفه مهمی بر عهده  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تهران، با توجه به تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در ورود دستگاه ها برای رسیدگی به آسیب اجتماعی اعتیاد قرار دارد.

استاندار تهران جمعیت معتادان متجاهر استان تهران در مقایسه با سایر استان ها را قابل توجه دانست و گفت: باید با اتخاذ تصمیمات عملیاتی همه با هم در خصوص سامان دهی معتادان متجاهر گام های اجرایی و با برنامه ریزی و همکاری دقیق برداریم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین