کد خبر: ۱۴۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
گروه تروریستی داعش، مسئولیت حمله تروریستی اخیر در شهر بنغازی لیبی را بر عهده گرفت.
ناطقان: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، تروریست‌های داعش بامداد جمعه یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده را مقابل هتل "تیبستی" در خیابان جمال عبدالناصر، منفجر کردند که در اثر آن هفت تن کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است که نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر سال گذشته از به دست گرفتن کنترل کامل آن خبر دادند.

حملات تروریستی در شهر بنغازی طی چهارماه گذشته بیش از ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است. بیشتر این حملات به وسیله خودروهای بمب گذاری شده انجام شده است.

از سوی دیگر احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به شدت این عملیات تروریستی را محکوم کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب ضمن تسلیت به دولت و ملت لیبی و خانواده های قربانیان این حادثه آرزوی بهبودی برای زخمیان این حادثه کرد.

محمود عفیفی، سخنگوی رسمی اتحادیه عرب گفت: ابو الغیط بار دیگر برحمایت اتحادیه عرب از لیبی و هماهنگی با این کشور در مسأله مقابله با تروریسم و برقراری امنیت و ثبات در این کشور، تأکید کرد.

عفیفی در ادامه افزود: اتحادیه عرب همچنان ملت لیبی را به منظور تکمیل عملیات سیاسیشان و تحقق آشتی ملی بین تمامی ملت لیبی، همراهی می کند.

علاوه بر اتحادیه عرب چند کشور و نهاد بین المللی از جمله فرانسه انفجارهای بنغازی را به شدت محکوم کردند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین