کد خبر: ۱۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پلیس این رژیم برای نهمین بار از نخست‌ وزیر این رژیم بازجویی می‌کند.
ناطقان: سایت خبری "والا" گزارش داد که بازجویی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نهمین بار تقریبا سه هفته دیگر و احتمالا در ۱۲ ژوئن انجام خواهد شد.

این بازجویی به عنوان بخشی از تحقیقات در پرونده فساد دولتی موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" و پس از اعترافات نیر حفتز، دستیار پیشین نتانیاهو انجام خواهد شد.

پلیس اسرائیل همچنین اعلام کرد که برای تکمیل مدارک و اظهارنامه شاهدان در پرونده‌های فساد نتانیاهو، فقط به دو هفته دیگر زمان احتیاج دارد.

در پرونده ۴۰۰۰ که ترکیبیی از دو پرونده کیفری دیگر نتانیاهو در آن آمده، نتانیاهو متهم است که تلاش کرده با پرداخت رشوه و سوء استفاده از قدرت وجهه خود در رسانه‌ها را بهبود بخشد. نخست‌ وزیر و همسرش در این باره مورد بازخواست پلیس قرار گرفته‌اند.

افراد نزدیک به نتانیاهو در این پرونده متهم هستند که به یک شرکت مخابراتی به نام "بزک" که متعلق به یکی از دوستان نتانیاهو است، پیشنهاد داده‌اند که در ازای اعطای برخی امتیازات از سوی نهادهای دولتی اسرائیل، رسانه متعلق به این شرکت اخبار مثبتی درباره نتانیاهو و همسرش منتشر کند.

همچنین شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که به دنبال اعتراف نیر حفتز، احتمالا افراد دیگری نیز در رابطه با پرونده ۴۰۰۰ بازداشت شوند.

پلیس رژیم صهیونیستی چندی پیش هشتمین بازجویی از نتانیاهو و خانواده‌اش را انجام داد که حدود ۵ ساعت به طول انجامید.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به "پرونده ۱۰۰۰" است که در آن نتانیاهو به دریافت هدایه و رانت‌خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به "پرونده ۲۰۰۰" درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن "آرنون موزس"، صاحب ‌امتیاز نشریه "یدیعوت آحارنوت" برای ارائه پوشش بهتر اخبار نخست‌ وزیری است.

نتانیاهو همچنین در پرونده دیگری موسوم "پرونده ۳۰۰۰"، درگیر است. این پرونده درباره زد و بند در جریان قرارداد دو میلیارد دلاری برای خرید سه زیردریایی با سوخت اتمی و چهار کشتی نظامی از آلمان است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین