کد خبر: ۱۴۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
بر اساس اعلام منابع وابسته به گروه‌های حقوق بشری، دولت ونزوئلا جمعه اقدام به آزاد کردن ۲۰ فعال زندانی کرد که از نظر مخالفان این دولت سوسیالیست زندانی سیاسی محسوب می‌شدند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لورا والبوئنا، یک وکیل گروه حقوق بشری Foro Penal  اظهار کرد: مقام‌ها آنها را اوایل سال جاری میلادی زمانی که به قطعی برق اعتراض داشتند دستگیر کردند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اخیرا در یک سخنرانی به مناسبت انتخاب مجددش به ریاست جمهوری این کشور خواهان آزادی برخی  زندانیان سیاسی این کشور شد.

وی اخیرا با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه گذشته مجددا به ریاست جمهوری این کشور درگیر با بحران کمبود غذا و دارو رسید.

این در حالی است که رقیب مادورو در این انتخابات پیروزی مادورو را نامشروع دانست و در عین حال احزاب مخالف اصلی نیز این انتخابات را از همان ابتدا تحریم کردند.

مادورو در سخنرانی خود از قانونگذاران حامی دولت خواست تا در اقدامی به منظور تقویت اتحاد سیاسی در ونزوئلا اجازه دهند برخی از زندان آزاد شوند. در عین حال مادورو آزاد شدن زندانیان متهم به قتل را منتفی دانست.

آلفردو رومرو، مدیر گروه حقوق بشری Foro Penal گفت، دولت ونزوئلا همچنان بیش از ۳۵۰ تن دیگری را که زندانی سیاسی محسوب می‌شوند، در حبس نگه داشته است.

رومرو گفت، در چند روز گذشته مقامهای ونزوئلا اقدام به دستگیر کردن ۲۵ فرد منتقد دولت که بسیاری‌شان متعلق به رده‌های ارتش ونزوئلا هستند، کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین