کد خبر: ۱۴۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی به تشریح خواص دسری خونساز و موثر در سیستم ایمنی بدن پرداخت.
ناطقان: حلوای خرما حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، B۱۲ ، اسید چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، آهن، پتاسیم، اسید فولیک، پروتئین، گوگرد، سلنیوم، منگنز، مس، فسفر، منیزیم و کلسیم است.

برای بررسی خواص حلوای خرما و اینکه مصرف این حلوا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص حلوای خرما

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص حلوای خرما اظهار کرد: این حلوا به علت داشتن ویتامین A ، E ، C و منگنز خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی  را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ حلوای خرما موجب نابودی سلول‌های سرطانی هم می‌شود.

وی درباره خواص دیگر حلوای خرما بیان کرد: این حلوا نقش موثری در نرم شدن سینه و بهبود گرفتگی صدا دارد؛ این خوراکی  انرژی زیادی در بدن تولید می‌کند به همین علت برای تقویت عمومی  بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: حلوای خرما به علت داشتن پتاسیم و منیزیم تاثیر چشمگیری در کارکرد بهتر عضلات و سیستم عصبی دارد و به علت وجود اسید فولیک، آهن و ویتامین B۱۲ بالا موجب خون‌سازی می‌شود بنابراین برای مبتلایان به کم‌خونی و زنان باردار بسیار مناسب است.

عظمایی با اشاره به نقش موثر حلوای خرما در سلامتی و کارکرد بهتر سیستم قلبی و عروقی گفت: این حلوا به شادابی و جوانسازی پوست هم کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: حلوای خرما به علت داشتن منیزیم، سلنیوم، منگنز، مس، کلسیم و ویتامین D استخوان‌ها و دندان‌ها را محکم و از ابتلای افراد به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ این حلوا در درمان آرتروز هم نقش موثری دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مفید بودن حلوای خرما برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون تصریح کرد: این حلوا موجب تقویت حافظه هم می‌شود؛ حلوای خرما تاثیر چشمگیری در بهبود مشکلات گوارشی به ویژه رفع سردی معده و روده دارد.

عظمایی یادآور شد: حلوای خرما به چاق شدن افراد لاغر کمک می‌کند همچنین این حلوا سبب تقویت قوای جنسی به ویژه در مردان هم می‌شود؛ این خوراکی  برای روزه‌داران در وعده افطار بسیار مفید است.


مواد لازم برای تهیه ۲ کیلوگرم حلوای خرما

خرمای سیاه بدون هسته            یک کیلوگرم
ارده                                                یک لیوان
آرد گندم تفت داده شده            ۶۰۰ گرم
پودر گردو                                      ۱۰۰ گرم
پودر پسته                                     ۵۰ گرم
پودر نارگیل                                   سه قاشق غذاخوری
طرز تهیه حلوای خرما

نخست خرمای سیاه بدون هسته را با ارده مخلوط سپس به تدریج آرد گندم تفت داده شده را هم به آن‌ها اضافه کنید.

پودر گردو را هم به سایر مواد بیفزایید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

مواد را روی سینی یا ظرف‌های مخصوص پهن و روی آن را  با پودر نارگیل و پسته تزئین کنید.

حلوا را در یخچال بگذارید تا سفت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین