کد خبر: ۱۴۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
یک متخصص پوست گفت: کم خونی ،کم کاری تیروئید ،کمبود ویتامین هایی مانند آهن از جمله علل سیاهی چشم محسوب می شوند.
ناطقان: عبدالرضا عرفانی، با بیان اینکه یکی از علل مهم سیاهی دور چشم ژنتیک است، اظهار کرد: 80 درصد علت سیاهی دور چشم  به ژنتیک ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه  کم خونی، کم کاری تیروئید، کمبود املاحی مانند آهن از جمله علل سیاهی چشم محسوب می شوند، افزود: با این حال تیرگی دور چشم در بیشتر موارد با توجه به اینکه علت این تیرگی چه چیزی بوده، قابل درمان است. در نظر گرفتن علل اکتسابی، نقش بسیار مهمی در بهبود روند درمان خواهد داشت.

این متخصص پوست با بیان اینکه سیاهی دور چشم در زنان به دلیل کم خونی نسبت به مردان شایع تر است، اضافه کرد: بی‌خوابی و کم خوابی از دیگر عواملی است که ریسک ابتلا به سیاهی دور چشم را افزایش می‌دهد.

عرفانی ادامه داد: درمان سیاهی دور چشم به علل اکتسابی و ژنتیکی بستگی دارد و معمولا متخصصان پوست با تشخیص اینکه علت کدام است برای فرد دارو تجویز می‌کنند. یکی از روش های درمانی روش PRP  و تزریق چربی به پوست اطرف چشم است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین