کد خبر: ۱۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
سازمان هواشناسی در اطلاعیه شماره ۳۳ با تشریح وضعیت آب و هوا در سه روز آینده از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد و اعلام کرد با توجه به وزش باد و افزایش میزان بارندگی در استان هعی غربی و دامن‌های البرز احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.
ناطقان: از اداره هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور طی سه روز آینده رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق متاثر از این سامانه به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

شنبه ۹۷/۰۳/۱۲: نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شرق کرمانشاه، جنوب و شرق ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و برخی نقاط استان خوزستان.
یکشنبه ۹۷/۰۳/۱۳: گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، شرق همدان، مرکزی، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، برخی نقاط استان‌های یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات مرکزی زاگرس.

دوشنبه ۹۷/۰۳/۱۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز، برخی نقاط اصفهان.

شایان ذکر است در ساعات بعداز ظهر امروز در مرکزی، قم، البرز، تهران، سمنان و شرق اصفهان و روز‌های شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. همچنین طی روز‌های شنبه و یکشنبه با نفوذ و تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور دما بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. روز شنبه دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

از این رو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین