کد خبر: ۱۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
تلگرام به تازگی نسخه‌ ۴.۸.۹ را برای سیستم عامل اندروید، نسخه ۴.۸.۲ را برای سیستم عامل iOS و نسخه ۱.۳ را برای دسکتاپ منتشر کرده است. نسخه‌ای که به گفته برخی از کاربران در فضای مجازی به فیلترشکن مجهز شده است.
ناطقان: تلگرام به تازگی نسخه‌ ۴.۸.۹ را برای سیستم عامل اندروید، نسخه ۴.۸.۲ را برای سیستم عامل iOS و نسخه ۱.۳ را برای دسکتاپ منتشر کرده است. نسخه‌ای که به گفته برخی از کاربران در فضای مجازی به فیلترشکن مجهز شده است.

براساس آنچه درباره مشخصات تلگرام جدید بیان شده در این نسخه:

- دور زدن سانسور (فيلتر اينترنت) بهبود يافته است.

- پايدارى ارتباط موقع استفاده از سرور هاى پراكسى بهبود يافته است.

- امكان ذخيره كردن چندين سرور پزاكسى و انتخاب سريع يكى از آنها در بخش تنظيمات ايجاد شده است.

- براى تماس صوتى می‌توان از سرورهاى پراكسى استفاده كرد.

- جايگزينى متن بلافاصله پس از تايپ انجام مى‌شود (بجاى اينكه موقع ارسال جايگزين شود) و مي‌توان آن را با استفاده از backspace يا Ctrl/Cmd + Z به حالت قبلى باز گرداند. از اين پس موقع پيست كردن جايگزينى متن انجام نخواهد شد.

قابليت ميانبر قالب‌بندى افزوده شده است. از اين پس براى استفاده از آن متن مورد نظر را انتخاب كنيد:

- CTRL/CMD + B/I براى قالب هاى برجسته و كج

- CTRL/CMD + K براى ايجاد يا ويرايش لينك سفارشى

- CTRL/CMD + SHIFT + M براى قلم ته‌فاصله

- CTRL/CMD + SHIFT + N برای پاك كردن قالب بندى

با این حال باید یک نکته را در نظر داشت و آن اینکه نسخه جدید تلگرام بی‌نیاز از فیلترشکن نیست و نمی‌توان به خودی خود فیلترینگ را دور بزند، بلکه نسخه جدید قابلیت دور زدن دستی با استفاده از پروتکل MTProto را ایجاد کرده است.

پیشتر روسیه برای مسدود کردن اپ تلگرام دراپ‌استور، باشرکت اپل رایزنی کرده بود، اما با انتشار نسخه جدید تلگرام بر روی اپ‌استور به نظر می‌رسد تلگرام موفق شده سیاست‌های شرکت اپل را به نفع خود تغییر دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین