کد خبر: ۱۴۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
مطالعات محققان نشان می دهد با بررسی DNA شناور در خون می توان سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص داد.
ناطقان: مطالعات جدید محققان آمریکایی نشان می دهد بررسی DNA شناور در خون می تواند سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

 این مطالعه که به همت محققان موسسه تحقیقات سرطان Dana-Farber آمریکا صورت گرفته نشان می دهد در این روش برای تشخیص زود هنگام سرطان از توالی ژنوم نمونه خون استفاده می شود. در این مطالعه نمونه خون حدود هزار و 700 داوطلب از نظر سه نمونه اولیه توالی مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه نشان می دهد بیش از 54 درصد از جهش های غیر ارثی که در نمونه خون بیمار مشاهده شد، از سلول های سفید خون و نه از تومور مشتق می شود. این جهش ها شبیه به فرآیند پیری طبیعی هستند و به راحتی می توانند سرطان ریه را در مراحل اولیه نشان دهند. محققان امیدوارند بتوان از این روش سریع و دقیق برای تشخیص زودهنگام سرطان استفاده کرد.


سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای 65 سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از 45 سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان 70 سال است. از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود و این آمار در میان زنان، یک از 17 زن است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین