کد خبر: ۱۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کشمش انواع مختلفی دارد و به رنگ‌های سبز، طلایی یا سیاه وجود دارد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود.
ناطقان: کشمش انواع مختلفی دارد و به رنگ‌های سبز، طلایی یا سیاه وجود دارد و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. این میوه خشک یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم است. با توجه به تحقیقات انجام شده یک وعده کشمش یک چهارم فنجان است که این شامل 108 کالری و 21 گرم قند است.

همان طور که می دانید کشمش انگور خشک شده است که برای تهیه‌ آن، در روش طبیعی، انگورها را برای خشک شدن زیر نور آفتاب قرار می‌دهند، اما به طور معمول برای مقدار زیاد آن می‌توان از یک دستگاه خشک‌کن استفاده کرد. به محض خشک شدن انگور، فواید بسیاری در کشمش حاصل شده که در ادامه‌ یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی و عضو انجمن بازار گیاهان دارویی به آنها اشاره می‌کند:

ترکیبات و خواص
کشمش منبع خوب عناصر مغذی و ویتامین هایی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، مس، بور، ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث، ویتامین دی، ویتامین ای و هورمون استروژن، فیبر، کاروتنوئید، فنول و آنتی اکسیدان های قوی است. همچنین سرشار از آهن است به طوری که هر 600 گرم کشمش درحدود 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین کرده و هر 100 گرم آن حدود 1,88 میلی گرم آهن دارد در حالی که 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.مضرات کشمش در طب سنتی دارای طبع گرم و خشک است و کشمش به دلیل داشتن فیبر به گوارش و هضم بهتر غذا و رفع یبوست و هموروئید کمک می‌کند.

همچنین برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. در ضمن با وجودی که شیرین و چسبناک است، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود. از دیگر خواص کشمش کمک به کاهش استرس، کمک به کاهش فشار خون، جلوگیری از کم خونی، درمان عفونت ها، کمک به بهبود سلامت بینایی، سلامت استخوان ها، جلوگیری از بیماری های قلبی، جلوگیری از ابتلا به سرطان، کمک به سلامت کبد، درمان بی خوابی، مفید برعملکرد کلیه ها، ترمیم و صاف و شفاف کردن پوست، جلوگیری از ریزش مو و باعث تقویت اعصاب است. در ضمن به دلیل بالا بودن فیبر و قند بالا باعث ایجاد سیری در فرد روزه دار شده و انرژی بخش است.

احتیاط
مصرف زیاد آن باعث بروز اسهال می‌شود. همچنین برخی از افراد واکنش های آلرژیک به انگور و محصولات انگور دارند که باید در مصرف آن احتیاط کنند. بعضی دیگر از عوارض جانبی آن شامل ناراحتی معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشکی دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشکلات عضلانی است.
برچسب ها: کشمش ، خواص ، خشکبارها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین