کد خبر: ۱۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
جنبش «النجباء» عراق از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داد و اعلام کرد که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است.
ناطقان: جنبش «النجباء» عراق، اعلام کرد که مدارک مستدلی در دست دارد که نشان می‌دهد، نیروهای آمریکایی در صدد ورود افراد مسلح از سوریه به داخل عراقند.

روزنامه «المدی» عراق به نقل از «هاشم الموسوی» از رهبران این جنبش نوشت: یک طرح آمریکایی جدید وجود دارد که هدف از آن ایجاد هرج و مرج جدید در عراق و ورود افراد مسلح از سوریه به این کشور است. در همین راستا نیز بر نیروهای «الحشد الشعبی» در صورت تاکیدش بر حفظ مرزهای مشترک با سوریه، فشار خواهد آورد.

وی افزود: نیروهای آمریکایی می‌خواهند نیروهای الحشد را از مرزها دور کنند تا مرزها میدان آنها باشند. جنبش عصائب دلایلی دارد که بیانگر حمایت آمریکا از داعش و فرود هواپیماها در شرق تکریت برای حمایت از تکفیری‌ها است.

این فرمانده جنبش النجباء خواستار اعطای تجهیزات پیشرفته به این جنبش برای مراقبت و رصد مرزها شد و گفت: پارلمان پیش از این نیز با احداث پایگاه‌های نظامی برای نیروهای خارجی در عراق مخالفت کرده بود.

اواخر ماه می 2017، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق از تدوین یک طرح با هماهنگی نیروهای الحشد برای تامین مرزها با سوریه و دور کردن تروریست‌های داعش از عراق و مناطق مرزی سوریه، خبر داده بود. از همان زمان دو تیپ وابسته به سازمان بدر و یک تیپ با نام «انصارالعقیدة»، در چارچوب تشکیلات الحشد، محافظت از بخشی از مرزهای سوریه مشترک با نینوی را در کنار نیروهای الحشد ایزدی در سنجار، بر عهده گرفتند.

نیروهای ارتش و گارد مرزی نیز در مناطق مرزی مشترک استان «الانبار» با سوریه مستقر شدند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین