کد خبر: ۱۴۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳
عسل خواص بی نظیری در درمان بیماری‌ها و سلامت قلب و دستگاه گوارش دارد به همین دلیل متخصصان مصرف روزانه آن را توصیه می‌کنند.
ناطقان: عسل ماده غذایی است که در صورت استفاده به صورت روزانه خطر دیابتی شدن  را کاهش می دهد، باید توجه داشت که عسل خام در این زمینه بیشتر موثر است زیرا موجب افزایش انسولین و کاهش قند خون اضافی می شود البته باید مراقب بود زیرا گروه های مختلف خونی عکس العمل های متفاوتی نسبت به ایم ماده غذایی شیرین نشان می دهند.
 
بنابراین توصیه می کنیم ابتدا عکس العمل بدنتان نسبت به عسل را تست کنید تا پس از آن بتوانید با خیال آسوده عسل مصرف کنید.

با عسل بدنتان را در برابر بیماری ها واکسینه کنید

آنتی‌اکسیدان‌ها به سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری ها کمک می کنند و هر چه میزان آنتی‌اکسیدان ها بیشتر باشد، بدن مقاوم تر است. عسل آنتی‌اکسیدان‌های بدن را افایش می دهد و  حفظ و ارتقا سلامت افراد کمک بسیاری می کند، استفاده‌ مداوم از این ماده شیرین و خوشمزه در سلامت بدن و مغز تاثیر چشمگیری دارد، اگر دوست دارید کمتر بیمار شوید و سراغ قرص و دکتر نروید توصیه می کنیم حتما عسل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
با عسل به جنگ آلرژی ها بروید

امروزه به دلیل آلودگی هوا و فرآوری موادغذایی شیوع آلرژی افزایش داشته است اما در این میان عسل مسکن و درمان بخش آلررژی ها بوده و برای استفاده از خاصیت معجزه آسای عسل در درمان آلرژی کافی است تا آن را روی قسمت آسیب‌دیده‌ بدن قرار دهید و 15 دقیقه بعد آن را بشویید.

افزون بر این با مصرف روزانه عسل سوخت‌وساز فزایش می یابد و بدن‌ خود را درمان و با بیماری ها مبارزه می کند و در برابر انواع آلرژی ها مقاوم خواهد بود.
دستورالعملی معجزه آسا برای ورزشکاران

عسل یکی از مفیدترین موادغذایی برای ورزشکاران است، اگر شما هم از دست افرادی هستید که ورزش جزئی از زندگیتان محسوب می شود به جای موادغذایی پروتئین‌دار  یا استروئیدها توصیه می کنیم که از عسل استفاده کنید که نه تنها برای بدن مضر نیست بلکه به سلامت بدن و افزایش انرژی شما کمک می کند، بر اساس نظر متخصصان کافی است تا هر روز قبل از تمرینات ورزشی یک یا 2 قاشق غذاخوری عسل  مصرف کنید، در این صورت به هیچ ماده انرژی‌زایی نیاز پیدا نخواهید کرد.
معجزه عسل در درمان زخم ها و سوختگی

از عسل خاصیت ضدعفونی‌کنندگی طبیعی در زخم‌ها دارد، در این روش درمانی باید کمی از عسل را با پنبه روی زخم قرار دهید،  پنبه در این زمان به زخم می‌چسبد اما جای نگرانی نیست زیرا به طور طبیعی پنبه خود به خود  پس از درمان و خشک شدن می‌افتد، افزون بر این می‌توانید عسل را روی پوست سوخته‌ قرار دهید زیرا عسل ضدمیکروب است و خاصیت درمانی کاملا طبیعی برای سوختگی دارد، به همین دلیل است که از قرن ها دورتر از عسل به عنون دارو استفاده می شده است.
قلبتان را با عسل تقویت کنید

از عسل در بهبود گردش خون موثر است و به افراد مبتلا به  فشار خون پایین کمک می کند، افزون بر این عسل مقوی قلب است و این خود عاملی برای بهبود گردش خون محسوب می شود، به‌علاوه، عسل سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها تقویت می‌کند، بهبود جریان خون به عملکرد مغز کمک چشمگیری می کند و  کاهند مضرات فشار خون پایین وبالاست.
عسل بخورید تا راحت تر لاغر شوید

عسل را همه افراد می توانند در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند، این ماده غذایی مفید را می توان جایگزین شکر کرد، عسل افزون بر خواص ذکر شده عملکرد سیستم هضم را هم تسریع و به سلامت بدن می کند  و به همین دلیل است که بنا بر نظر متخصصان کاهش وزن بدون عسل کار  دشواری محسوب می شود.
درمان مشکلات گوارشی با عسل

عسل حاوی تعدادی پرو‌بیوتیک است که در عملکرد  دستگاه هاضمه شامل روده و معده تاثیر خوبی دارند می‌توانید عسل را روزانه مصرف کرد و ازخاصیت های منحصر به فرد آن بهره مند شد، با کمک عسل می‌توانید عملکرد سیستم هضم بدن را به‌ شکل طبیعی بازگرداند تا بیماری های ناشی از گوارش بد غذا در شکم  درمان شوند، البته باید در میزان مصرف عسل تعادل را حفظ کرد.

-------

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین